ماموستا فایق رستمی: در قرآن ۱۲ ماه برای جهانیان عالم آمده است که ۴ ماه دربین این دوازده ماه دارای حرمت وعظمت و بزرگی زیادی هستند.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 25 August 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت به خاطر ایام سوگواری اسوه فداکاری و رشادت امام حسین علیه سلام و ماه محرم و همچنین تبریک هفته دولت به دولتمردان بیان کرد: ماه محرم امتیاز و خصوصیات مخصوص به خود را نسبت به ماه‌های آینده دارد، اگر از دیدگاه قرآن به آن نگاه کنیم خداوند ۱۲ ماه را برای جهانیان آفریده است که در بین این ۱۲ ماه چهار ماه به عنوان ماه‌های حرمت، عظمت و بزرگی؛ حرام نامیده اند که این ماه‌ها به نام‌های ذی الحجه، ذی القاعده، رجب ومحرم می‌باشند.
ماموستا رستمی افزود: فضیلت ماه محرم از همه ماه‌ها بیشتر است، زیرا در این ماه هجرت رسول اکرم (ص) به مدینه منوره و همچنین روز‌هایی به عنوان تاسوعا و عاشورا می‌باشند.
امام جمعه شهر سنندج با اشاره به امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در دین اسلام همیشه دشمنانی برای دور کردن مسلمانان از دین بوده است که دین توانسته است برنامه‌هایی برای رفع تهدیدات دشمنان اسلام ایجاد کند که یکی از این برنامه‌ها امر به معروف و نهی از منکر در بین مسلمانان می‌باشد.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو قطب اساسی و بزرگ در دین اسلام می‌باشد، که بیش از ۶۰۰ آیه قرآن بر سر این عبارت آمده است. هدف از آئین پیغمبران امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.
ماموستا فایق رستمی افزود: امر به معروف ونهی از منکر نباید تنها به صورت لفظی و کلامی باشد، باید حتما در عمل بیشتر از سخن به آن توجه بشود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار