مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: بیش از ۳ هزار زندانی در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند و در مجموع بالای ۵۰۰ هزار نفرساعت آموزش به آن‌ها ارائه شده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 26 August 2020

 

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ،مراد فتحی پیش از ظهر امروز در شورای مهارت استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زندان وضعیت چرخه جرم هر جامعه است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه جهت‌گیری که در دستگاه قضا و زندان‌ها شده، بحث اصلاح و تربیت است که ما بتوانیم گروه‌های هدف را اصلاح و بازآموزی کنیم.
وی افزود: اشتغال عمده مشکلات جامعه و یکی از موضوعات اصلی و تاثیرگذار در وضعیت و نرخ بزهکاری است.
فتحی اظهار کرد: در زندان‌های کردستان ۲۷ کلاس حرفه‌آموزی داریم که از فروردین سال گذشته تا پایان مردادماه امسال در مجموع ۲۱۷ دوره آموزشی در زندان‌ها برگزار شده است.
مدیرکل زندان‌های کردستان تصریح کرد: بیش از ۳ هزار نفر از زندانیان در سطح زندان‌های استان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و در مجموع بالای ۵۰۰ هزار نفرساعت آموزش ارائه شده است.
به گفته وی، ۲ هزار نفر از افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند نمره قبولی را از آزمون‌ها دریافت کرده و گواهی مهارتی دریافت نموده‌اند.
فتحی با بیان اینکه بر اساس راندوم ۹ هزار نفر از زندان‌های استان خروج و ۹ هزار نفر ورود پیدا می‌کنند، گفت: این بهترین فرصت و ظرفیت برای اصلاح این افراد و بازگرداندن آن‌ها به جامعه است.
وی تصریح کرد: بهترین و باارزش‌ترین کار این است که با آموزش مهارت‌آموزی به این افراد به آن‌ها هویت بدهیم و این مهم طی سال‌های اخیر با همکاری بسیار خوب اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه ۱.۸ درصد این افراد بعد از دریافت این آموزش‌ها و آزادی از زندان دیگر به سمت جرم نمی‌روند، خاطرنشان کرد: توسعه این آموزش‌ها زمینه ایجاد اشتغال را برای زندانیان بعد از آزاد شدن از زندان فراهم می‌سازد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار