شیوع کرونا باعث خسارت یک هزار میلیارد تومانی بخش صنعت، ۱۵۸ میلیارد تومانی بخش گردشگری، یکصد میلیارد تومانی بخش کشاورزی و ۳۷ میلیارد تومانی بخش ورزش شد. تاکنون ۷۲ میلیارد تومان برای جبران خسارات کرونا در قم پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 27 August 2020

به گزاش تابناک قم، غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اعلام این خبر افزود: ۶۴۲ میلیارد تومان از سوی دولت برای جبران خسارات کرونا به استان قم ابلاغ شده که تاکنون ۷۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و ۴۰ درصد پرداخت شده است.

وی به تشریح رویکرد اقتصاد استان پرداخت و گفت: فعالیت و اشتغال واحد‌های تولیدی، بازگرداندن واحد‌های راکد و تعطیل به چرخه فعالیت، ارتقای ظرفیت واحد‌ها و توسعه و ایجاد واحد‌های جدید تولیدی ، سیاست استان در زمینه اقتصادی است.

غضنفری خاطرنشان کرد: تاسال گذشته ۴۶ واحد صنعتی و تولیدی راکدو تعطیل احیا شدند که امسال به ۵۶ واحد خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، از وجود ۳۸۵ طرح نیمه تمام صنعتی هم در استان خبر داد و تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که در صورت راه‌اندازی ، ۱۰ هزار نفر را مشغول به کارخواهد کرد.

وی بانک‌ها را مهمترین منبع تامین سرمایه مورد نیاز واحد‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: مجموعه بانک‌های دولتی و تجاری استان تا قبل از سال ۹۶ نقش اثرگذاری در تولید نداشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: تا سال ۹۶ ، مجموعه بانکی استان یکصد میلیارد تومان به بخش صنعت پرداخت کرده بود، اما در دو سال گذشته این میزان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
آقای غضنفری خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز بانک‌های خصوصی پا به این عرصه نگذاشته اند و این درحالی است که ۴۰ درصد منابع بانکی استان در بانک‌های خصوصی است.

غضنفری در ادامه به طرح‌های صنعتی و کشاورزی هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۳۲ طرح صنعتی و ۲۷ طرح کشاورزی باهزینه ۳۲۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و برای یک هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی افزود : در یک سال گذشته مجموعاً ۲۶۶ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری رسید که موجب اشتغال ۳۸۰۰ نفر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان تاکید کرد: به علت اجرای سیاست‌های فوق الذکر ، نرخ بیکاری با کاهش ۸ دهم درصدی به ۱۰ و دو دهم درصد رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار