کد خبر: ۸۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 02 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و احضار عامل کلاهبرداری فروش مدرک تحصیلی در اینستاگرام خبر داد و گفت: خرید و فروش مدرک تحصیلی جرم است و به دلیل داشتن تبعات قانونی، مردم هرگز از مدارک تحصیلی جعلی استفاده نکنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از او به مبلغ 55 میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مشاهده یک پیج فروش مدرک تحصیلی اقدام به واریز مبلغ پنجاه و پنج میلیون ریال به حساب ادمین پیج جهت خرید مدرک می‌نماید، بعد از واریز پول دیگر کسی پاسخگوی تماس او نبود.
وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز گرداننده پیج شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
این مقام مسئول هشدار داد: تمام این آگهی‌ها دروغ است و مدارکی که ارائه می‌شود جعلی است. مدارک رسمی را فقط سازمان‌های مرتبط و معتبر با توجه به قوانین کشور صادر می‌کنند. افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک جعلی می‌کنند و افرادی که این مدارک جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، مجرم بوده و پلیس با این افراد برخورد می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار