فردی که مظنون به قتل یک پسربچه ده ساله تهرانی است، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 06 September 2015
به گزارش تابناک یزد،  فردی که مظنون به قتل یک پسربچه ده ساله تهرانی است، دستگیر شد.

سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی مظنون اصلی قتل کودک ده ساله تهرانی در خیابان وحدت اسلامی بعد از سه ساعت از این اتفاق خبر داد.
سردار سرتیپ منتظرالمهدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: پلیس در کمتر از 72 ساعت فرد مظنون را در یکی از پارک های اطراف خیابان وحدت اسلامی دستگیر کرد.

وی افزود: همه شواهد و قراین حاکی از این است که فرد مظنون این قتل را مرتکب شده است.

سردار منتظرالمهدی گفت: پلیس در حال حاضر مشغول تکمیل اقدامات تخصصی و اخذ آزمایش های لازم است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه متهم هنوز به قتل اقرار نکرده است، افزود: فعلا انگیزه این قتل مشخص نیست اما آثار مواد روان گردان و توهم زا در این فرد مشاهده شده که اطلاعات تکمیلی را پس از اخذ نتیجه قطعی اعلام خواهیم کرد.

 * ماجرای جنایت

ساعت 14:30 دهم شهریور ماه خبر کشف جسد پسربچه ای 10 ساله در خیابان وحدت اسلامی – خیابان بازارچه شاپور به کلانتری 113 بازار اعلام شد .
با حضور مأمورین کلانتری در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به پسربچه ای 10 ساله بنام سپهر است که پس از خرید نان و در زمان مراجعه به خانه درحالیکه از ناحیه گردن دچار بریدگی عمیق گردن شده ، به قتل رسیده است .
 پرونده پیگیری این جنایت به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد.
 
اظهارات اهالی محل :

یکی از اهالی محل که با مشاهده جسد پسربچه با پلیس و مرکز اورژانس تماس گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "با موتورسیکلت در حال عبور از کوچه بودم که پسربچه ای را دیدم که روی زمین افتاده و غرق خون است؛ بلافاصله با اورژانس و 110 تماس گرفتم؛ ابتدا تصور کردم که تصادف کرده اما بعدا مشخص شد که گردن پسربچه را بریدند " .
خانمی که مردی جوان را با یک قبضه چاقو در داخل کوچه ی محل جنایت مشاده کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "من کنار پنجره بودم که یک مرد[جوان] با لباس آبی نفتی در حالیکه یک چاقو در دست داشت، از کوچه خارج شد ".

 * شناسایی قاتل با دوربین مدار بسته

کارآگاهان اداره دهم با بررسی میدانی از محل جنایت اطلاع پیدا کردند که یکی از ساختمان های محل وقوع جنایت مجهز به دوریین های مداربسته است؛ بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته ی این ساختمان مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قد بلند و تنومند ( حدودا 35 ساله ) شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه ی محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک قبضه چاقو از کوچه خارج می شود.
 با بدست آمدن تصاویر متهم پرونده و احتمال ارتکاب جنایت توسط این شخص، تصویر وی استخراج و اهالی محل موفق به شناسایی هویت وی بنام "اشکان . م" ( متولد 1358 ) از اهالی بازارچه شاپور شدند. بررسی سوابق اشکان نشان داد که وی از مجرمین سابقه داری است که تاکنون چهار بار در سال های 79 ، 92 و 93 دستگیر و روانه زندان شده است که سه فقره از سوابق وی مربوط به ضرب و شتم است.
 با شناسایی هویت اشکان، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام در ساعت 17:30 چهارشنبه، کارآگاهان در حالی موفق به دستگیری وی در محدوده چهارراه گلوبندک شدند که هنوز آثار خون بر روی لباس هایش وجود داشت.

دستگیری متهم به قتل پسربچه تهرانی +عکس و جزئیات حادثه

اشکان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد و عنوان کرد :" روز سه شنبه داخل خانه در حال استراحت بودم که صدای سر و صدای بچه ها از داخل کوچه باعث شد تا عصبانی شوم اما زمانیکه به کوچه آمدم، بچه ای را در داخل کوچه مشاهده نکردم ؛ ... . پسربچه ای تقریبا 10 ساله را دیدم که در ابتدای یک کوچه پائین تر ایستاده بود ؛ فقط دیدم پائین کوچه ایستاده؛ من به سمت او نرفتم؛ فقط این صحنه را به خاطر دارم .... . [ از موضوع قتل پسربچه 10 ساله نیز در نزدیکی محل سکونت خود ] اطلاع نداشتم " .
 "اشکان" در پاسخ این سؤال که "آیا آن پسربچه ( مقتول ) را قبلا هم دیده بودید ؟" به کاراگاهان گفت : " فقط به یاد دارم شبیه بچه گی های خودم بود و او را در سر کوچه پائینی دیدم ؛ او را قبلا در رویاهام دیده بودم " .
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پسربچه 10 ساله شده، افزود: با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از متهم و همچنین تصاویر دوربین های مداربسته از محل جنایت ، قرار  بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ".

مادر داغدیده سپهر می گوید:
ظهر سفره ناهار را پهن کردم. سپهر از من اجازه خواست برای خرید نان و خوراکی به مغازه سر کوچه برود و زود بازگردد. من هم اجازه دادم. ده دقیقه از رفتن او نگذشته بود که با صدای فریاد همسایه ها و به صدا درآمدن زنگ خانه مان سراسیمه به خیابان آمدم و مشاهده کردم همسایه ها مدام نام سپهر را به زبان می آورند. وحشت سرتا پای وجودم را فراگرفته بود. دست و پایم می لرزید، بسختی قدم برداشتم و از میان جمعیت رد شدم. سپهرم غرق در خون بود. خوراکی ها و نانی که خریده بود، کنارش افتاده بود. پایم لرزید و کف خیابان افتادم.
من، شوهرم و دیگر اعضای خانواده ام با کسی اختلافی نداشتیم و نمی دانیم چرا آن مرد غریبه بی رحمانه جان فرزندم را گرفت و این چنین ما را داغدار کرد. یک ماه قبل برای سپهر جشن تولد 10 سالگی گرفتیم. از مسئولان قضایی و پلیس می خواهم قاتل فرزندم را هرچه زودتر دستگیر و در محله مان و همان جایی که بی رحمانه جان فرزندم را گرفت، مجازات کنند. قاتل بی رحمانه پسرم را کشته و سپهر حتی فرصت نکرده بود، زنگ خانه را بزند.


شبکه خبر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
عجب دنیایی شده.
هر دم از این باغ دمی میرسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار