مژده شهردار کرمانشاه به شهروندان:
شهردار کرمانشاه از موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت مالی دولت یازدهم از ایجاد مرکز دیتا سنتر و بانک جامع اطلاعات شهری در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، دکتر عبدالرضا شعبانی با بیان اینکه مقدمات تبدیل کرمانشاه به شهر الکترونیک در حال فراهم شدن است، گفت: از مدتها قبل با دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تجهیز و تقویت سیستم ارتباطی و فناوری شهرداری کرمانشاه رایزنی و گفتگو و مجموعه ای از نیازها و دغدغه های مهم این شهرداری در زمینه IT و فناوری اطلاعات را برای ایشان بازگو کرده و خواستار حمایت ویژه وزارتخانه و شخص وزیر از شهرداری کرمانشاه جهت تحقق این امر و خدمت بیشتر به مردم این شهر شدم.

وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد و راه اندازی مرکز دیتاسنتر و ایجاد بانک جامع اطلاعات شهری در سه فاز اجرا می شود این مراحل را شامل؛ ممیزی اطلاعات املاک، اصناف و معابر، ساماندهی بایگانی اطلاعات مرتبط با املاک و همچنین ایجاد بایگانی الکترونیکی پرونده های املاک دانست.

وی هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح را حدود 210 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در پاسخ به درخواست مکتوب شهرداری کرمانشاه برای دریافت این مبلغ، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور مساعدت در اجرای طرح مزبور را صادر نمود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: اولین گام برای پروژه احداث دیتاسنتر به کارگیری مشاور برای مطالعات فاز صفر و یک پروژه و تهیه نقشه های معماری است. در فاز دوم نقشه های اجرایی تهیه می شود و مطالعاتی در حوزه ژئوتکنیک انجام می گیرد. در پروژه راه اندازی سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات نیز برنامه پیاده سازی سیستم های امنیتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی لازمه دستيابي به شهر الكترونيك را ايجاد بسترهاي لازم براي ارائه خدمات شهرداري بصورت الكترونيكي دانست و تأکید کرد: اين اتفاق بايد با شتاب پيشرفت هاي انفورماتيكي برابري كند و دراین راستا براي تحقق اهداف استقرار شهرداري الكترونيك گام‌هاي بلندي از سوي شهرداري کرمانشاه درحال برداشته شدن است.

وي با اشاره به وجود شهر الكترونيك به عنوان مهمترين عامل در كاهش بيكاري اظهار داشت با توجه به اينكه فن‌آوري اطلاعات قادر است سالانه 400 هزار فرصت شغلي ايجاد كند بنابراین با سرمايه گذاري و توجه به اين امر مي‌توان بسياري از مشكلات كشور را در زمينه بيكاري حل كرد.

دکتر شعبانی بر لزوم  پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری به نحوی که شهروندان محور آن باشند، تاکید کرد و گفت: ارزیابی‌ها نشان می دهد که ارائه خدمات به شهروندان در حوزه شهرسازی شهرداری ها تاکنون به شدت شهرداری محور بوده است و برای رواج سیستم شهرسازی شهروند‌محور، تمام طرحها و فرایندهای مربوط به یکپارچه سازی سیستم شهرسازی را در تمام مناطق شهرداری کرمانشاه پیاده می کنیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار