معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: عملکرد بسیج در علمداری در مقابله با جنگ نرم دشمن شاخص است.
کد خبر: ۹۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 09 September 2015
معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: عملکرد بسیج در علمداری در مقابله با جنگ نرم دشمن شاخص است.

به گزارش فارس؛ علی حسنی در مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی، فرهنگی مدیران کانون‌ها و سرمربیان حلقه‌های صالحین با محوریت صالحین و امر به‌ معروف اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور در حوزه مباحث فرهنگی، هجمه‌ نرم دشمنان در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر جوانان با معنویت آشنا شوند در معرض آسیب و خطر کمتری قرار می‌گیرند پس باید ما عرصه را برای آنها باز کنیم و هنر ما این است که جوانان را با معنویت و اسلام ناب محمدی(ص) آشنا کنیم.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدانبه تبیین نقش فرهنگیان به خصوص فرهنگیان بسیجی پرداخت و افزود: بسیج در علمداری در زمینه مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن شاخص است.

وی در ادامه به چهار هدف دشمن در مباحث فرهنگی به وسیله شبکه‌های جهانی ماهواره و سایت‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: تغییر در سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، تغییر در مبانی اعتقادی و ارزشی، تغییر هویت ایرانی ـ اسلامی و تغییر در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی از جمله اهداف نهایی دشمن در این زمینه است.

حسنی تأکید کرد: مهمترین اهداف دشمن در جنگ فرهنگی علیه مسلمانان به خصوص ایرانیان تغییر ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی آنهاست که باید مراقب و هوشیار بود.

وی ادامه داد: اگر افراد جامعه در زمینه علم به دین به رشد کافی نرسیده باشند، دشمن برای آنها ایجاد شبهه و بی‌هویتی می‌کند که نخستین تغییر در این افراد تغییر نگرش نسبت به خداست.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدانبه بیان علائم آخرالزمان پرداخت و گفت: در دنیا چند میلیارد سایت در فضای مجازی وجود دارد که بیش از یک میلیارد آن سایت‌های غیراخلاقی است که متأسفانه در این زمینه اخلاق مصونیت استفاده از این فضاها را در جامعه نداریم.

وی تصریح کرد: استعمار دو چیز را در جامعه ما می‌خواهد اینکه اکثریت، نادان و اقلیت عاقل باشند که با پیشینه اقتصادی و اجتماعی امروز ما در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی، این ترفند راه به جایی نمی‌برد و همچنان شکست می‌خورد.

حسنی خاطرنشان کرد: اگر تفکر ایثار و از خودگذشتگی در جامعه تضعیف شود و فرهنگیان بسیجی رسالت دینی و انقلابی را انجام ندهند جامعه به سوی غرب‌زدگی پیش می‌رود و بستر گناه در جامعه فراهم می‌شود.

وی در ادامه به دو روش و تفکر در دنیا اشاره کرد و گفت: تفکر اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر لیبرالیسم و دموکراسی غربی در جهان رو به‌ روی هم قرار گرفته است.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدانبا بیان اینکه انقلاب اسلامی روح جهان بی‌روح است، تأکید کرد: ایران اسلامی از نظر نظامی و برقراری امنیت مشکل ندارد و بیشتر دغدغه‌ها در ارتباط با هجمه‌های فرهنگی دشمن است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان نیز در این مراسم گفت: این برنامه به همت سپاه بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) برای ارتقای فکری و توانمندسازی فرهنگیان بسیجی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مرتضی سیاهوشی افزود: این کلاس‌ها در دو دوره توانمندسازی مدیران و سرمربیان کانون‌ها و توانمندسازی فرهنگیان در زمینه علمی ـ پژوهشی در ارتباط با نوشتن مقالات و روش‌های تحقیق برگزار شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار