۷ ماه از سال جهش تولید گذشته است ، این ۵  ماه دیگر موشک هم به کمر تولید در این شهرستان ببندند ، کاری از آن ساخته نیست! 
کد خبر: ۹۰۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 07 October 2020
شورای اشتغال یا شورای التماس؟!
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرافراز آواری ، در لابلای خبرهای استان گزارش شورای " اشتغال شهرستان گچساران "خالی از لطف نیست ، البته الان که خبرها خیلی چنگی بدل نمی زنند، ولی باز هم نیاز روزمره مردم هست ، اگرچه اعتماد به آنها نیست ، و این جای تاسف دارد ! که اعتماد به خبرها سوخته شده به تعبیر خبرنگاران جهت تنظیم خبر باید "دروازه بانی "خبر آدم قدری باشد، تا خبرها را پالایش کند و بعد بخورد جامعه دهد،که مقصر" دروازه بان" خبر نیست، مشکل از خبر دهندگان است، نه خبرنگاران" که همانا مدیران و مسئولان هستند! حالا که دروغ هم جای پایی در خبرها باز کرده اعتماد به خبر کمتر شده!
در میان خبرها ، شورای اشتغال همیشه دست به یقه هستند! اعضای جلسه در سال" تولید ملی و افزایش تولید" باید در این جلسات موانع تولید را بررسی و رفع نمایند . کارگاه های که از مدار تولید خارج شده باید جهادی به ریل تولید برگردند، هر جا نیاز به گردش مالی است ، بدون فوت وقت باید داده شود . هرجا نیاز به همکاری در راه اندازی طرحهای جدید است باید ضربتی اقدام شود.
طرحهای راکد که میلیاردها تومان تسهیلات دریافت کرده اند حالا به هر دلیل از تولید باز مانده باید به چرخه تولید برگردند .
در این شرایط گرانی شدید بازار هر چه تولید بالاتر رود قیمت پایین تر می آید ،که توجه به این موضوع در سال "جهش تولید"بسیار ضروری است، اما شورای اشتغال که آئینه افزایش تو‌لید و رفع موانع تولید و در حقیقت شورای راه اندازی طرحهای راکد و موتور های خاموش است ، بعضا به متهم کردن یکدیگر و گفتگوی تنش زا و ضد تولید عمل می نماید !
مباحث طرح شده در" شورای اشتغال" گچساران را مطالعه‌ میکردم از موانع زیاد از عدم همکار ی بانکها عدم همکاری یکدیگر گله مند بودند، جهت راه اندازی و دادن اعتبار در گردش به طرحهای راکد ، فرماندار آنجا التماس میکرد ! و این نشانگر این است که نسخه های که شورای اشتغال برای تولید می پیچاند  تاثیری در روند تولید و افزایش تولید نخواهد داشت !
 مباحث طرح شده در این شوری نجات دهنده تولید در آن شهرستان نیست! 
در این جلسه فرماندار اظهار نموده از ۲۱ مرغداری در این شهر ستان فقط" یک" یا دو" "طرح فعال است و مابقی عملا تعطیل و راکد است ! که اگر این مطلب درست باشد بنظر می رسد  باید استاندار محترم دستور دهند این شورا دیگر برگزار نشود ، درد ان کمتر خواهد بود !
مرغی که الان در استان با قیمت سرسام اور بدست مردم می رسد و باید تولید آن جهشی باشد ، در یک شهر ستان حدود ۲۰مرغداری ان تعطیل باشد از شورای " اشتغال" ، "  التماس " ، " انعکاس " کاری دیگر ساخته نیست! و مشکل بزرگ این استان از همین جا نمود پیدا می کند ، چرا که مشت نمونه خروار است و باید برای این شوری، تاسف"و برای تولید، متاسف، و از متولیان مایوس شد !
 "۷ "ماه از سال جهش تولید گذشته است ، این ۵  ماه دیگر موشک هم به کمر تولید در این شهرستان ببندند ، کاری از آن ساخته نیست! 
در حال که باید در" شوراهای اشتغال" موانع کار" با همدلی " وحدت "همگرایی" و تلاش جهادگرانه" در جهت توسعه استان" برطرف شود ، این قضیه مرغداری ما است !حالا تولید در جاهای دیگر هم شاید از این بهتر نباشد !
جا دارد شوراهای اشتغال" بپا خیزند ، برای کشور جنگ اقتصادی تدارک دیده شده سزاوار نیست موتور تولید خاموش شود ! در یک شهرستان نفت خیز و سرمایه دار " تعطیلی  ۲۰ مرغداری"؟!حالا شاید عقل ما درست کار نکند ، " آنهای  که عاقلند را در سال" جهش تولید"به سکته می اندازد؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار