تابناک: خیر داوطلب جمعیت هلال احمر یک دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی(ره) اراک اهدا کرد.
کد خبر: ۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 07 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی خیران را پشتوانه و دلگرمی جمعیت هلال‌احمر دانست وگفت: بانک تجهیزات و امانات با کمک خیرین در آینده‌ای نزدیک در اراک راه‌اندازی شود.

سلیمی با بیان این که جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۴ هزار عضو داوطلب دارد، اظهار کرد: دستگاه دیالیز اهدایی از سوی دکتر محسن مختاری، عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر اراک با منابع مالی ۴۸۰ میلیون ریال تهیه شده و به چرخه خدمات بخش دیالیز بیمارستان امام (ره) اراک پیوسته است.

غلامرضا فتح آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی هم در این باره، گفت: هم اینک هشت هزار بیمار سخت درمان در استان مرکزی وجود دارد که بیش از سه هزار نفر آنها دیالیزی هستند و هر ساله به طور میانگین یک درصد به جمعیت بیماران دیالیزی استان افزوده می‌شود.

فتح آبادی توضیح داد: خدمات دیالیز از بخش‌های مهم درمانی است که هزینه‌های سنگینی دارد و بر اساس آمار موجود هزینه بیماران دیالیزی استان در هر سال بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: از سال گذشته با ایجاد دو بخش درمانی در بیمارستان تامین اجتماعی اراک و زرندیه و همچنین با حمایت انجمن بیماران خاص کشور ۱۵ تخت دیالیز برای درمان بیماران در استان مرکزی افزوده شده، اما هنوز ایجاد ۲۴ تخت دیگر برای خدمات بهینه به بیماران ضروری است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر تنها در اراک ۱۷۶ بیمار دیالیزی خدمات می‌گیرند که با امکانات موجود در برخی موارد مجبور به ارائه خدمت در سه یا چهار شیفت است.

دکتر بابک عدلی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این باره، گفت: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) اراک در سال جاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ میلیارد ریال با کمک یک خیر به نام خانم افتخاری با چهار تخت مصوب آغاز به کار کرده که هم اینک تعداد تخت های درمانی آن به ۶  تخت، رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار