رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان بابل از اختصاص تسهیلات بانکی به دانش‌آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 07 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از فارس غلامعلی فلاح‌سماکوش در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات ملی رباتیک بابل با اشاره به اینکه 110 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای در بابل فعالیت دارد، اظهار کرد: امروزه جهان دست‌خوش تغییراتی شده و ماهیت شغل‌ها از مهارت محوری به دانش‌محوری تبدیل شده و عصر دیجیتال و علم‌های جدید چون رباتیک در حوزه‌های مختلف است و ما در این عرصه در ابتدای راه هستیم.

رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان بابل با اشاره به دو هدف مهم برگزاری این مسابقه تصریح کرد: هدف شناسایی نخبگان، جهت‌دهی و به‌کارگیری آنها در جاهای مختلف مورد نیاز است.

فلاح خاطرنشان کرد: دومین هدف ما تهیه و توزیع پکیج‌های آموزشی نوین در مازندران بود که قبلاً مجبور به تهیه آن از استان‌های دیگر به‌ویژه مشهد مقدس و اصفهان بودیم.

این مسئول از فعالیت سه مرکز فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان بابل خبر داد و یادآور شد: مرکز فنی‌وحرفه‌ای بابل، مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران امیرکلا و مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرک صنعتی رجه در راستای ارتقا مهارت، سه مرکز فعال در شهرستان بابل بوده که ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان بابل ادامه داد: سالانه 2 هزار و 500 نفر در 110 آموزشگاه در شهرستان بابل در شاخه‌های مختلف از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند می‌شود که امسال با افزایش متقاضیان مواجه هستیم.

فلاح بیان کرد: بیشتر افرادی که در جامعه مشغول فعالیت هستند، به نوعی از فنی‌وحرفه‌ای مهارت کسب کردند و طبق آمار رهگیری شغلی که هنوز به شکل کامل اعلام نشده بیش از 160 نفر بدون دریافت تسهیلات از هیچ ارگانی جذب بازار کار شدند.

وی از اختصاص تسهیلات بانکی به دانش‌آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 213 نفر برای دریافت وام خوداشتغالی 10 میلیون تومانی و 46 نفر برای دریافت وام مشاغل خانگی تا سقف 5 میلیون تومانی معرفی شدند.

 رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بابل به دو برنامه مهم اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان بابل در سال 94 اشاره کرد و افزود: نهضت آموزش دانشجویان و آموزش زنان روستایی از اهم برنامه امسال است.

فلاح گفت: مساجد، کانون‌های فرهنگی، دهیاری و شوراها مکان‌هایی است که برای آموزش مهارت زنان روستایی در نظر گرفته شده که در حال حاضر 50 روستا در پوشش این طرح قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار