کد خبر: ۹۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 07 September 2015
رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت : آسایش و امنیت امروز کشور اسلامی ما مدیون خون پاک شهداست.
[آسایش و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست]

حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی این شهرستان که در محل فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد تصریح کرد : تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی فرصت بسیار مناسبی است تا یاد و خاطره ایثارگریهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هرچه بهتر در بین دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه دستاوردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس باید در مدارس و دانشگاهها ترویج داده شود افزود : نیاز است تا فرهنگ ایثار و شهادت که از شاخصهای مهم دوران دفاع مقدس است به نسلهای جدید انتقال داده شود.
اسماعیلیان نظام جمهوری اسلامی ایران را امانتی مهم و ماندگار دانست و یادآور شد : به منظور حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس همه ادارات و نهادها بایستی همکاری و تلاش لازم را در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید تحصیلی نیز گفت : باید برنامه ریزی مناسب به منظور آغاز سال تحصیلی در این شهرستان صورت گیرد.
فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه ضمن تاکید بر نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور تصریح کرد : در سال تحصیلی جدید دستگاههای حمایتی منطقه نسبت به شناسایی و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت اقدام کنند تا تمام دانش آموزان بتوانند بدون کوچکترین مشکلی به تحصیل مشغول شوند.
وی در ادامه از ادارات آموزش و پرورش و اعضاء ستاد خواست تا با دقت لازم زمینه آغاز سال جدید تحصیلی را در منطقه فراهم کنند.
جانشین سپاه ناحیه آستانه اشرفیه نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس اظهار داشت : گلباران و عطرافشانی مزار شهدا والامقام ، نواختن زنگ مقاومت ، دیدار با امام جمعه و خانواده های معظم شهدا، آئین های قرآنی ، همایش پیاده روی خانوادگی ، نشست های بصیرتی و یادواره های شهداء از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود.
سرگرد حسن فیضیان از برگزاری جشنواره اکران فیلم مقاومت ، اختتامیه طرح پایگاه فرهنگی در ساحل بندرکیاشهر ، افتتاح طرح های بسیج سازندگی ، ویزیت رایگان بیماران ، برگزاری آئین خاطره گوئی ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و… به عنوان دیگر برنامه های این شهرستان در هفته دفاع مقدس نام برد و تصریح کرد : کلیه برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان با هدف حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور اسلامی ما به همراه داشته افزود : حفظ این دستاوردهای مهم وظیفه مهمی است که همه ما برعهده داریم.
وی همچنین یادآور شد : حفظ و ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس همواره کشور ما را در مقابل توطئه های دشمنان حفظ می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی آستانه اشرفیه مدیران ادارات آموزش و پرورش و جمعی از مسوولین ادارات و نهادهای شهرستان حضور داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار