استاندار مازندران: باید قوانین در چارچوب مرتع‌داری رعایت شود و از منابع طبیعی به درستی و مدیریت شده استفاده شود.
کد خبر: ۹۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 08 September 2015
به گزارش تابناک مازندران ربیع فلاح جلودار امروز در  ششمین همایش ملی مرتع و مرتع داری ایران بیان کرد: کارهایی که امروز در حوزه مرتعداری صورت می‌گیرد، مروری بر گذشته اسیت و باید نشست‌های تخصصی بیشتر از گذشته برگزار شود.وی ضمن تقدیر از از انجمن ملی مرتع مرتع‌داری جهت برگزاری همایش گفت: این موضوعات مسائل جدیدی نیست و باید با مرور اقدامات گذشته یک راهکاری برای حفظ مراتع پیدا کنیم.
استاندار مازندران طرح مرتع‌داری را یکی از دستاوردهای مهم سازمان حفظ جنگل‌ها و مراتع دانست و تصریح کرد: مراتع همیشه موردتوجه بوده و در دوره دولت سازندگی نگاه ویژه به این مهم وجود داشت.
 فلاح تصریح کرد: مراتع همیشه مورد توجه بوده است چه بسا در این زمینه مسئولان در هر فرصتی در بخش حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری اصولی فعالیت های گسترده‌‎‌ای داشتند.
وی گفت: باید قوانین در چارچوب مرتع‌داری رعایت شود و از منابع  طبیعی به  درستی و مدیریت شده استفاده شود.
وی افزود: احساس من این است توجه به مرتع‌داری در کشور ما وجود دارد و در سال ۸۵، ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بخش‌های دولتی بود اما امروز ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مرتع‌داری در نظر گرفته‌شده است.
 فلاح بیان داشت: باید در بحث مرتع، کمبودها و ضعف‌ها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدامات مناسب صورت گیرد.
وی افزود: برای استفاده بهینه از فضا و امکانات در زمینه مرتع، باید نگاهی دوباره به سیستم شود و به نهادهایی که در این زمینه تخصص دارند سپرده شود.
استاندار مازندران با عنوان اینکه اعتقادی به استخدام سازمان منابع طبیعی برای حفظ مراتع دارم گفت: معتقدم که باید با آموزش فارغ‌التحصیلان در راستای حفاظت گام برداشت و باید بهره‌برداری و نظارت بر طرح‌های مرتع‌داری را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه درختان پارک نور استان مازندران در حال انقراض است و تلاش ما در اجرای طرح در این محیط هنوز بی‌نتیجه مانده، افزود: باید این ساختار منفعلانه که موجب رکود کشور و مانع توسعه و مصالح کشور است، شکسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار