معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت:
هادی جوهری عنوان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تمام تمرکز خود را برای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران گذاشته است.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 02 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، هادی جوهری معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت کشور در نشست هم فکری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی پیرامون ایجاد اشتغال پایدار مرز نشینان (کاک برکت) در کردستان بیان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک نهادی می‌باشد که پرچمش یک پرچم اشتغال زایی است، و به این معناست که در تمام کشور برنامه‌های اشتغال زایی را دنبال می‌کند، البته در کنار برنامه‌های اشتغال زایی برنامه‌های زیربنایی و عمرانی را در دست دارد.

هادی جوهری افزود: چیزی نزدیک به ۴۰۰ شرکت در طول برنامه اش در سراسر کشور حمایت می‌کند، و همچنین تا کنون بیش از ۶۰ هزار طرح خورد و خانگی را در ۸ هزار منطقه روستایی ایجاد و راه اندازی کرده است؛ ۱۸۰ هزار شغل از این تعداد طرح اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و از تعداد شرکت‌های تحت حمایت نیز ۲۵ هزار شغل ایجاد شده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت عنوان کرد:در استان کردستان ۱۹ شرکت توسط بنیاد برکت حمایت شده و تعدادی از این شرکت‌ها دوره مشارکت ما با آن‌ها تمام شده و سهام این شرکت‌ها تحویل این کارآفرینان داده شده است، همچنین با تعدای از این شرکت‌ها تدوام مشارکت داریم.

جوهری خاطر نشان کرد:: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تمام تمرکز خود را برای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران گذاشته است، این کار در سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برگزار می‌شود؛ برای این کار ۳ هزار و پانصد طرح در این مناطق و شهرستان‌ها که در مناطق مرزی می‌باشند در نظر گرفته شده است.

هادی جوهری اضافه کرد: از این تعداد طرح یک هزار و ۸۰۰ طرح آن در استان کردستان اجرا می‌شود و این یک هزار و ۸۰۰ طرح در ۳۱ روستا در مناطق مرزی اجرا می‌شود، برای این کار ۲۱ نفراز بومیان این مناطق را استخدام و آموزش داده شده اند تا برای اجرای این طرح‌ها در این مناطق کمک کننده باشند.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت کشور اذعان داشت: از این تعداد ۱۴۰ طرح راه اندازی و ۱۷۹۵ طرح نیز به بانک معرفی شده تا بانک به متقاضی تسهیلات بدهد.

جوهری در ادامه گفت: یکی از کار‌های ویژه‌ای که بنیاد برکت برای این سه استان انجام داده است، برگزاری رویدادی برای همه آحاد این طرح است که همه‌ی نظرات این آحاد شنیده و دیده شود و راهی برای جمع آوری ایده باشد؛ طبق گفته حضرت آقا باید برای حل مشکل مردم به خود مردم رجوع شود تا هرچه زودتر و بهتر مشکل حل شود .

هادی جوهری معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت کشور در پایان اظهار داشت: باید برای انجام این طرح‌ها و تحقق یافتن این اهداف باید تمام تلاش خود را کرد، البته بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به صورت کامل تمام همت خود را به کار گرفقته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار