رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ضروری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطالبه ۱۰ ساله مردم اصفهان برای ثبت روز ۲۵ آبان ماه در تقویم ملی توجه داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 10 November 2020

محمدعلی احمدی با بیان اینکه انتخاب این نام به سه دلیل تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در یک روز در شهر اصفهان، اعزام به جبهه در فردای همان روز و وجود چند خانواده چند شهیدی از اصفهان در این مراسم تشییع بود، اظهار داشت: این در حالی است که خانواده این شهدای عزیز تاکنون هیچ درخواست و مطالبه‌ای نداشته‌اند.

وی به اشاره به مطالعه ۱۰ ساله مردم اصفهان برای ثبت روز ۲۵ آبان در تقویم ملی ابراز داشت: در این زمینه مکاتباتی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم اما این امر هنوز در شورای فرهنگ عمومی مطرح نشده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با وجود همکاری شهرداری برای گرامیداشت روز ۲۵ آبان هنوز هیچ بودجه مصوبی برای اجرای برنامه‌های این روز اختصاص نیافته است، افزود: چنانچه در این زمینه بودجه مناسب در بودجه شهرداری در نظر گرفته شود می‌توان نقش اصفهان در هشت سال دفاع مقدس را برجسته‌تر از گذشته نشان داد.

وی با بیان اینکه حجم کمک‌رسانی‌ها از اصفهان به جبهه‌ها در کشور بی‌نظیر بود، اضافه کرد: این استان ۱۰ درصد شهدا و جانبازان استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و باید نقش این استان همواره در کشور برجسته باشد.

احمدی با بیان اینکه گرامیداشت حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل سوم و چهارم انقلاب باشد، ادامه داد: پیام این روز حماسی این است که مردم اصفهان همواره در خط ولایت و انقلاب بوده‌اند و برای حفظ نظام و اعتلای آن از همه جان و مال خود می‌گذرند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال گرامیداشت روز ۲۵ آبان تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است، اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها بیشتر در فضای مجازی برنامه ریزی شده و تبلیغات محیطی سطح شهر نیز در حال انجام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شعار محوری روز ۲۵ آبان امسال «اصفهان، شهر شهیدان نام‌آور است» ابراز داشت: به همین مناسبت یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نطق خواهد کرد و در این نطق ثبت ۲۵ آبان در تقویم ملی را نیز متذکر خواهد شد.

وی با اشاره به نصب نمادی از روز ۲۵ آبان در میدان نقش جهان گفت: تهیه ویژه برنامه ۲۵ آبان و پخش آن در صدا و سیما، نصب عکس شهدا در ادارات مختلف و دیگر اماکن شهری، نصب عکس شهدا در بنرهای شهر اصفهان و غیره از برنامه‌های در دستور کار برای گرامیداشت این روز در اصفهان در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار