علی بقایی از مشارکت مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و غربالگری خانه به خانه و.. انجام می‌شود، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 03 December 2020
سرهنگ علی بقایی اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مقابله با همه گیری و شیوع ویروس منحوس کرونا طرحی بنام مبارک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منعقد گردیده که در این طرح نیرو‌های داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور خواهند پیدا کرده و خدمات رسانی انجام خواهند داد. 

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزود: هدف از این طرح سرعت بخشیدن به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آن‌ها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر می‌باشد.

فرمانده ناحیه همدان گفت: در این طرح بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ بسیجی مشارکت دارند و ما از روز سه شنبه ۱۱ آذر ماه دوره آموزشی این تیم‌ها را به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع کرده ایم و در روز‌های آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد. 

بقایی افزود: وظیفه تیم‌های مراقبتی این است که در پایگاه‌های سلامت محلات روستا‌ها حضور یافته و به صورت محله محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه نمایند که تعداد تیم‌های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ تیم نظارتی نیز سازماندهی شده اند برای نظارت بر اماکن، اصناف و؛ که از روز شنبه به صورت عملیاتی در سطح شهرستان حضور خواهند یافت و بر حسن اجرا کار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه و بازو... نظارت خواهند داشت.

علی بقایی ادامه داد: تیم‌های دیگری که سازماندهی شده اند تیم‌های حمایتی هستند که وظیفه آن‌ها این است که با کمک خیرین افراد مبتلا به ویروس کرونا و همچنین خانواده این افراد را در ایامی که در بستر بیماری هستند حمایت و پشتیبانی کنند و همچنین مساجد، مهمان سرا و مدارسی را آماده نمایند تا در صورت نیاز بیماران در آنجا بستری شوند و از ازدحام در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار