مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: آتش ناشی از جاری شدن نفت خام در حادثه شکستگی خط لوله مارون به‌طور کامل مهار و بخش آسیب دیده خط لوله ترمیم شد و پس از بررسی ، به‌زودی خط لوله عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 14 December 2020
قاسم عرب یارمحمدی افزود: این حادثه هیچ آسیب جانی برای ساکنان و مردم روستاهای اطراف و همجوار مسیر خط و نیروهای امدادی نداشت.
وی گفت: نیروهای عملیاتی، متخصص و امدادی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تا پایان پاکسازی، ایمن‌سازی کامل و مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و به کار خود ادامه می دهند.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت حادثه‌ای با این وسعت و ابعاد بدون کوچک‌ترین حادثه انسانی به‌طور کامل مهار شد.
ظهر روز یکشنبه ۲۳ آذر به‌دلیل رانش زمین و شکستگی خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و سرازیر شدن نفت خام در دره‌ای بزرگ واقع در منطقه سرخون، عملیات گسترده‌ای برای ترمیم و رفع پارگی و مهار آتش از نخستین لحظه‌ها پس از این حادثه آغاز شد.
منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰ هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰ کیلو متر به اصفهان منتقل می‌کند که علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز را نیز تامین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار