شوق خدمت رسانی در روزهای بحرانی؛
کارکرد بسیج بعنوان یکی از پدیده های مؤثر در حوزه های مختلف باعث شده تا ثمرات آن را در بخش های مختلف جامعه شاهد باشیم.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 15 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ کارکرد بسیج بعنوان یکی از پدیده های مؤثر در حوزه های مختلف باعث شده تا ثمرات آن را در بخش های مختلف جامعه شاهد باشیم.

آنچه امروز بعنوان یکی از کارکردهای مهم بسیج که در جامعه خودنمایی می کند اقدامات و خدمات ارزنده این شجره طیبه در بحث کرونا است.

بسیج با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و داشته های خود توانسته در موضوع کرونا خوش بدرخشد، این در حالی است که خدمات بسج از ابتدای کرونا تاکنون در سطح استان ایلام ادامه داشته و دارد.

طرحی که بسیج جامعه پزشکی در راستای کنترل بیماری کرونا دارد، طرح جدیدی است که طرح سپهبد "قاسم سلیمانی" نامگذاری شده است. این طرح، طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا است و این طرح عمدا شامل رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کرونایی قبل و بعد از بیمارستان است.

تشکیل 48 تیم حمایتی در ایوان

محمود احمد آقایی، فرمانده سپاه ناحیه ایوان در این رابطه گفت: در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان با تشکیل 48تیم حمایتی در حال حاضر کار قطع زنجیره ویروس کرونا و رسیدگی به مبتلایان را برعهده دارند.

احمد آقایی اظهار کرد:با توجه به اهداف پیش بینی شده در این طرح در قالب یک بازده زمانی 3 ماهه در نظر داریم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به میزان قابل توجهی تعداد مبتلایان به ویروس منحوس کرونا را به کمترین حد خود رسانده و هر خانه به یک پایگاه سلامت در راستای محله محوری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کمیته‌های آموزشی، کمیته‌های مراقبتی و حمایتی با محوریت قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی این طرح را به صورت هفتگی رصد و در بحث رفع موانع و مشکلات آن ها اقدام می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان ادامه داد: خوشبختانه در بحث حمایتی تاکنون  اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته است بسته های معیشتی و بهداشتی زیادی در بین جامعه هدف به صورت مدیریت شده توزیع شده است.

احمد آقایی ادامه داد:ر اساس گزارشات شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مدت اخیر خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان کاهش پیدا کرده است که امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی این روند همچنان ادامه پیدا کند./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار