نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شتاب بخشی به سواد آموزی ،با روحیه و مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت علما و روحانیون برای بسترسازی ومشارکت در سواد آموزی در دستور کار مسئولان باشد .
کد خبر: ۹۲۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 26 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در دیدار با مسوولان و فعالان نهضت سوادآموزی استان بااعلام این مطلب  گفت: شتاب بخشی به سواد آموزی باید تا ریشه کنی بی سوادی ادامه یابد.چرا که یکی از شاخصه های توسعه استان سواد است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی افزود: مساله علم و سواد آموزی در دین مبین اسلام و قرآن کریم نیز جایگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم ( ص) نازل شده است ابتدا بر تعلیم و بعد بر خلقت انسان اشاره دارد و ظاهر آیات بیانگر این است که وقتی تعلیم نباشد خلقت هم مفهوم ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع علم است و قرآن کریم نوعی علم و خواندن است و اگر بر آیات قرآن هم تامل شود بر خواندن، تعلیم و یادگیری و مقام معلم تاکید بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: علما و روحانیان در سراسر استان می توانند در موضوع بستر سازی برای پیشگیری از بازماندگی از تحصیل و ترغیب افراد به سمت سواد آموزی در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی بیان کرد: روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق محروم و دور افتاده استان می توانند در این حوزه با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این دیدار اظهار داشت: نرخ باسوادی استان در گروه سنی هدف طبق سرشماری سال ۱۳۹۰حدود ۸۷.۵ بوده است که این رقم در سال ۱۳۹۵به ۹۰.۷درصد ارتقا پیدا کرده است که نشان دهنده رشد ۳.۲درصدی نرخ باسوادی  در طی ۵سال گذشته است.

مهین منافی افزود: کسب رتبه دوم در پوشش دوره های سواد آموزی و کسب رتبه ششم کشور در ارزیابی فعالیتهای سوادآموزی حاصل تلاشهای نهضت سوادآموزی استان آذربایجان غربی است.

آذربایجان‌غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارای ۱۹۵ هزار بی‌سواد است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر تاکنون باسواد شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار