تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر سواد آموز در استان اصفهان شناسایی شده اند.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 27 December 2020

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به هفتم دی سال روز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) گفت: بر اساس اصلاحیه سازمان سوادآموزی کشور، هدف‌گذاری آموزش ۸۷۰۰ نفر بوده که تاکنون ۶۰ درصد بیسوادان معادل پنج هزار و ۱۰۰ نفر در استان شناسایی وکلاس‌های آموزشی آن‌ها شروع شده است.
محمد اسماعیل‌زاده با بیان اینکه سه دوره سوادآموزی شامل آموزش سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم را برای سوادآموزان اجرامی شود افزود: دوره سوادآموزی معادل دوره اول ابتدایی پایه‌های اول تا سوم ابتدایی تلقی می‌شود و مخاطب آن افراد بزرگسال بیسواد با گذراندن این دوره از جمع بیسوادان خارج شده و در گروه سوادآموز قرار گیرند.
وی گفت: افراد در دوره تحکیم تا حدودی ثبات در سواد پیدا کرده و در دوره انتقال که معادل چهارم تا ششم ابتدایی است با گذراندن این دوره سوادآموزان به وضعیت خوبی از نظر باسوادی می‌رسند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: شیوه آموزش سازمان نهضت سوادآموزی امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا آموزش غیرحضوری و آموزش نیمه حضوری است، اما در شهرستان‌هایی که وضعیت بیماری کنترل شده آموزش‌های حضوری نیز انجام می‌شود.
وی بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی استان را معطوف به آموزش زنان دانست و افزود: با همکاری نهضت سوادآموزی و کمیساریای عالی پناهندگان با ایجاد طرح‌های اتباعی در سازمان نهضت سوادآموزی استان اتباع خارجی آموزش می‌بیننند.
اسماعیل زاده آموزش کودکان کار و بازماندگان از تحصیل هم از دیگر فعالیت‌های شاخص بیان کردو گفت: امسال هم با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا مجموعه سوادآموزی استان همه تلاش خود را برای شناسایی، جذب و آموزش افراد بیسواد انجام داده است.
طبق آخرین عملکرد نهضت سوادآموزی، ۹۸ درصد مردم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اصفهان باسواد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار