معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق کم‌برخوردار و محروم خبر داد و گفت: هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند به طور ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 12 September 2015
به گزارش تابناک تبریز محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود، افزود: 50 درصد اعتبارات شهرداری‌ها در سال گذشته از طریق دولت تامین شد و دولت تلاش می‌کند با تخصیص اعتبارات ویژه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، توسعه این مناطق را شتاب بخشد.

وی همچنین بر سکونت مدیران در محل مسوولیت آنها تاکید کرد و گفت: اگر مدیری نتواند در محل کار خود سکونت کند، باید جایگزین شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، رعایت حریم در صدور مجوزهای ساخت و ساز از سوی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوتاهی مسوولان در این زمینه قابل بخشش نیست.

پورمهدی، با اشاره به بروز سیل در هشترود و با تاکید براین که باید جلوی ساخت و سازها در مسیر سیلاب گرفته شود، یادآوری کرد: مسیر سیلاب هشترود باید دوباره مهندسی، از حالت سنتی خارج و از سوی شهرداری و ستاد بحران مسیرگشایی شود.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی نیز نباید اجازه تخریب مراتع و اراضی ملی را برای ساخت و ساز صادر کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر سیل در هشترود پیش از وقوع به خوبی مدیریت می شد، به هیچ وجه چنین حوادثی رخ نمی داد و این حادثه، غیرمترقبه و بحران نیست بلکه غفلت مردم و مسوولان است.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه میزان خسارت نهایی سیل اخیر در این شهرستان را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 20 میلیارد ریال به ابنیه و تاسیسات شهری، 30 میلیارد ریال به بیش از یک‌هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی، پنج میلیارد ریال به لای‌روبی رودخانه، پنج میلیارد ریال به تاسیسات شهرداری، بیش از 14 میلیارد ریال به آب و فاضلاب شهری و هفت میلیارد ریال نیز برای 40 واحد منزل مسکونی خسارت وارد شده است.

حسن مستفید خواستار استمهال 100 میلیارد ریال وام های کشاورزی منطقه شد و افزود: بیشتر کشاورزان اکنون بلاتکلیف هستند.

وی، با اشاره به پراکندگی جغرافیایی بیشتر روستاهای این شهرستان، خواستار تخصیص اعتبارهای لازم و کافی برای رفع موانع راه های روستایی و آسفالت آن ها شد و اظهار کرد: بیشتر روستاهای زیر 50 خانوار این شهرستان از خدمات راه آسفالته بی بهره اند.

حجت‌الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود نیز خواستار توجه ویژه دولت و مسوولان استانی به این شهرستان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار