در سفر پربرکت رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی به استان کرمانشاه خانواده یک مقتول که علی رغم اصرار بزرگان و ریش سفیدان بر قصاص اصرار می ورزیدند با دریافت قرآن کریم از دستان مبارک آیت الله رییسی از قصاص صرف نظر کردند.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 07 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، در نشست و دیدار رئیس قوه قضاییه با فعالان مدنی صلح و سازش، خانواده ای که بر اثر یک اختلاف جزیی فرزند خود را از دست داده و حکم قصاص قاتل صادر گردیده بود از قصاص صرف نظر کردند.


خانواده مقتول با شنیدن خبر ورود آیت الله ابراهیم رییسی به کرمانشاه، با وجود رفت و آمدهای بسیار بزرگان برای دریافت رضایت اعلام کردند اگر قرآن گذشت را از دستان مبارک رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی دریافت کنند از قصاص صرف نظر می کنند.


لازم به ذکر است که تا کنون ۴۳۲ پرونده از طرف ائمه جماعات دیگر استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور به استان کرمانشاه، برای صلح و سازش ارسال  شده است.


در همین راستا در نشست مذکور مصلحان اجتماعی با ایرادات سخنانی موضوع را به سمع و نظر ریاست محترم قوه قضائیه رسانیده و در جهت اخذ رضایت از خانواده مقتول گام مهمی برداشتند.


آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز و در جریان سفر پربرکت خود به استان کرمانشاه منشأ این عمل خیر گردید و با اهدا قرآن به خانواده مقتول از قصاصِ قاتلِ پشیمان که دارای فرزندی معلول و مادری سالخورده بود، جلوگیری شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار