مشعل هشتمین جشنواره زمستانی همدان شامگاه شنبه پس از گذشت یک ماه برگزاری برنامه های متنوع خاموش شد.
کد خبر: ۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ 02 March 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: برنامه های لازم برای برگزاری این جشنواره زمستانی به گونه ای طراحی شده است که تا چند سال آینده باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

به گزارش ایرنا: ریحان سروش مقدم ادامه داد: اختتامیه جشنواره زمستانی همدان نویدی برای اجرای برنامههای متنوع و جذاب فرهنگی در مناسبت های مختلف مانند تعطیلات نوروز، هفته میراث فرهنگی، هفته صنایعدستی و جشنواره تابستانی است چرا که استان همدان یکی از استان های دارای گردشگر در بیشتر فصول سال است.

وی اضافه کرد: در سال های قبل جشنواره زمستانی به مدت یک هفته و یا یک دهه برگزار میشد اما در سال جاری این جشنواره به مدت یک ماه و با حضور پر شور مردم هنر دوست همدان برگزار شد.

وی گفت: در هشتمین جشنواره زمستانی همدان که با یاد پیامبر مهربانی ها (ص) و با شعار کرسیهای مادستان و شادیهای زمستان برگزار شد مردم در برنامههای متنوعی در حوزههای فرهنگی، مذهبی، گردشگری ادبی، گردشگری عکاسی، نقالی، طب سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، دفاع مقدس و مسابقات ورزشی بهرهمند شدند.

سروش مقدم افزود: این دوره از جشنواره با هدف جذب گردشگر در راستای افزایش تولید، کارآفرینی، اشتغال و ثروت آفرینی از پنجم بهمن تا پنجم اسفند ماه در استان همدان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: از فرصت سرما و سردی هوا در همدان استفاده شده است تا نشاط و شادابی اجتماعی و طراوت در بین مردم استان برقرار شود.

وی بیان کرد: در چشم انداز و افق بلند مدت جشنواره زمستانی همدان، برگزاری جشنواره در سطح ملی و بین المللی ترسیم شده است و با آسیبشناسی که از طریق نظرسنجی از اقشار مختلف مردم به عمل میآید سعی شده است تا این جشنواره به سطح بین المللی نزدیک شود.

جشنواره زمستانی همدان از پنجم بهمن تا پنجم اسفند ماه سال جاری با اجرای برنامه های شاد و مفرح در هوای سرد دامنه های الوند همدان توانست اوقات خوبی را برای شرکت کنندگان رقم بزند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار