کد خبر: ۹۳۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 05 February 2021

شهردار تبریز هر یک از شخصیت های خطه آذربایجان را موضوع تولید سریال های فاخر توصیف کرد و از آمادگی شهرداری تبریز برای مشارکت در ساخت آن ها خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر امروز در آیین قدردانی از عوامل سریال جلال ۲ که با مشارکت شهرداری تبریز تولید شده است، اظهار کرد: باید تشکر کرد از عوامل این سریال که تلاش کرده اند گوشه ای از تاریخ چندهزارساله شهرمان و تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند.
او با بیان اینکه تبریز در چهل سال گذشته در وقایع مختلف تاریخ ساز بوده و تاثیرگذاری ویژه ای داشته است، تصریح کرد: اما واقعیت این است که به طور شایسته، نقش ویژه تبریز در قالب آثار فرهنگی و هنری به تصویر کشیده نشده است.
شهردار تبریز عنوان کرد: فیلمسازان می توانند هریک از شخصیت های برجسته خطه آذربایجان را برای ساخت سریال هایی جداگانه و مستقل مطرح کرده و مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم بخشی از دلاور مردی ها و غیرت مردمان این سرزمین را به جهانیان معرفی کنیم.
ایرج شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان، باعث به وجود آمدن اتحاد بین مدیران شده و حالا برای انجام کارهای فرهنگی خوب، عزمی جدی وجود دارد.
شهردار تبریز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز اهمیت خاصی برای حوزه فرهنگ قائل است، گفت: اعتقاد ما این است که تقویت فرهنگ، باعث کاهش هزینه ها در تمام بخش های مدیریت شهری می شود.
او اضافه کرد: در همین راستا برای اولین بار در کشور، کتب فرهنگ شهروندی در تبریز و توسط شهرداری تدوین و منتشر شد که به عنوان الگویی برای تمام کشور مطرح است.
او همچنین خاطرنشان کرد: سریال جلال ۲، دومین سریال تلویزیونی است که با مشارکت شهرداری تبریز تهیه و تولید می شود.
شهردار تبریز مشارکت شهرداری تبریز در ساخت سریال را از سه جنبه حائز اهمیت خواند و گفت: معرفی هویت تبریز، معرفی داشته ها و زیبایی های شهر و تولید آثار باهویت در مقابل آثار بی هویت غرب، از آثار مثبت ساخت چنین سریال هایی است.
شهرداری تبریز با تصویب شورای اسلامی شهر، مبلغ ۲ میلیارد تومان به منظور تهیه و تولید سریال جلال۲ مشارکت کرده است.
کارگردان این سریال حسن نجفی است و فصل ۲ این سریال به شخصیت ها و مفاخر شاخص استان از جمله شهدای محراب آیت الله شهید قاضی و آیت الله شهید مدنی و شهید علی تجلایی پرداخت ویژه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :