در اوج گرانی لوازم التحریر مطرح شد
به نظر می رسد که افزایش تقاضا در بازار لوازم التحریر به مناسبت در پیش بودن ماه بازگشایی مدارس، موجب شده که مسئولان توانایی کنترل بازار را نداشته باشند.
کد خبر: ۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 13 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی هفته های اخیر قیمت برخی از اقلام لوازم التحریر به صورت چشم گیری در استان البرز افزایش یافته است.
یکی از مخاطبان تابناک در تماسی با خبرنگار ما اعلام کرد که روز گذشته برای 2 فرزند خود که یکی دانش آموز مقطع ابتدایی و دیگری مقطع دبیرستان هستند، لوازم التحریر تهیه کرده که قیمت مجموع آنها بیش از 470 هزار تومان شده است.
وی تاکید داشت که در زمان خرید، تنها به تهیه محصولات لازم اکتفا کرده و وسیله غیر ضروری خریداری نکردیم، اما باز هم قیمت ها به اندازی ای بالا است که بسیاری از خانواد های قشر متوسط و ضعیف توانایی تهیه آنها را ندارد.
این فرد تاکید داشت: حقوق ماهانه من حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است و چگونه می توان فقط برای لوازم التحریر فرزندانم 470 هزار تومان هزینه کنم.
سیده زهرا ماجدی مادر دیگری است که روز گذشته برای تهیه لوازم التحریر فرزندش به یکی از واحدهای صنفی مراجعه کرده بود.
وی با نشان دادن دفاتر، مداد و خودکار، پاک کن و مدادتراش هایی با عکس عروسک ها و انیمیشن های غربی مانند باربی، بن تن، لاک پشت های نینجا و عروسک های کیتی به خبرنگار ما می گوید: برفرض که قیمت این اقلام هم مناسب باشد، آیا ما باید برای فرزندان خود اقلامی را با عکس باربی و بن تن تهیه کنیم؟
این خانم که خود را معلم و فرهنگی معرفی می کرد، افزود: ما مدام به فرزندان و دانش آموزان خود درباره ضرورت مقابله با فرهنگ های غربی هشدار می دهیم و بعد همین کالاها را به خانه می بریم.
ماجدی بیان داشت: امروزه خانواده ها 2 راه بیشتر ندارند. یا باید کالاهای ضدفرهنگی فوق را تهیه کرده و یا اقلام داخلی را خریداری کنند که متاسفانه کیفیت بسیار نازل تری نسبت به کالاهای مشابه وارداتی دارند.
بر اساس این گزارش، به نظر می رسد که افزایش تقاضا در بازار لوازم التحریر به مناسبت در پیش بودن ماه بازگشایی مدارس، موجب شده که مسئولان توانایی کنترل بازار را نداشته باشند.
این در حالی است که مشکلات امروز را ماه ها قبل رسانه ها از جمله تابناک هشدار داده بودند.
حال در حالی که تنها 6 روز به بازگشایی مدارس باقی مانده، عبدالله کامکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان البرز گفته است "با آغاز سال جدید و نیاز دانش‌آموزان به لوازم‌التحریر و سایر اقلام مرتبط با این بخش باید شرایطی فراهم شود، که تمامی افراد بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنند."
به نظر می رسد که این توصیه معاون استاندار البرز 2 ماه دیرتر از زمان لازم بیان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار