مسوول راه‏اندازی ورزش بوچیا در اردکان گفت : انتظار می‏رود با همراهی و کمک مسوولان شهرستان و خیرین توسعه ورزش بوچیا (ورزش معلولان) و درخشش آنها را درمیادین کشوری و جهانی بدنبال داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 14 September 2015

به گزارش تابناک یزد،بوچیا رشته ورزشی است که برای معلولان فلج مغزی و افرادی با ضایعات شدید گردنی که دست آن ها را هم گرفتار کرده طراحی شده و این نکته حیرت آور بودن این رشته ورزشی است.

غلامرضا سیاحتی اردکانی با بیان اینکه دارای دو فرزند معلول (یکی فلج مغزی و دیگری میلومننگوسل ) هستم افزود : پسرم از سال 1390 در یزد این ورزش را در سالن جانباز یزد شروع کرد و در مسابقات قهرمانی کشور به مقام چهارم کشوری (تنها دستاورد تیم شش نفره اعزامی استان یزد) دست یافت.
وی اضافه کرد : از مهر سال 92 بدلیل انتقال محل خدمت به اردکان تلاش کردم تا با راه‏اندازی این ورزش، زمینه فعالیت معلولین را در اردکان نیز فراهم نمایم .
این مسوول با بیان اینکه خدا را شکر با همراهی مسوولان وقت ادارات ورزش و جوانان و همچنین بهزیستی این خواسته تحقق یافت تصریح کرد: امروز به فضل الهی و همراهی خیرین بزرگوار و کمک مسوولان بیش از 12 نفر ورزشکار معلول در جلسات تمرین دو روز در هفته شرکت می‏کنند و مربی سخت‏کوش هاتفی آنها را همراهی می‏کند.
سیاحتی اردکانی اظهار کرد : اطلاع‏رسانی به معلولین از طریق نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر و شهرداری اردکان از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از یزد، اردکان دومین شهرستان استان است که این امکان را برای معلولین فراهم کرده ، افزود : در جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی که در مردادماه سال جاری و با حضور بیش از 1700 ورزشکار جانباز و معلول در شهر مقدس مشهد برگزار شد دو نفر از ترکیب سه نفره تیم بوچیای پسران استان را ورزشکاران اردکانی ( ابوالفضل چلویی و امیرحسین سیاحتی) تشکیل می‏دادند و اینجانب نیز به عنوان مربی آنان را همراهی کردم .
مسوول راه‏اندازی ورزش بوچیا در اردکان ادامه داد : به منظور آمادگی بیشتر ورزشکاران یک دوره مسابقه دوستانه بین تیم بوچیای اردکان و یزد برگزار شد که حضور فرمانداراردکان ، معاونین ادارات بهزیستی، ورزش و جوانان اردکان و همچنین خانواده‏های ورزشکاران موجی از شادی و امید را در قلب ورزشکاران بوجود آورد.
سیاحتی اردکانی گفت : در این مسابقه که با حضور 9 ورزشکار اردکان و 7 ورزشکار یزد برگزار شد ؛ حسینی دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولین استان نیز حضور داشتند، ایشان در خصوص قوانین و تکنیک های این ورزش مطالبی را با ورزشکاران در میان گذاشتند.
وی اظهار کرد : احساس شادابی و امید به زندگی اصلی ترین هدف معلولان و خانواده هایشان در این رشته است، بوچیا به آنان اعتماد به نفس می دهد.
سیاحتی تاکید کرد : چون امکانات لازم برای رفت و آمد معلولین در شهر و پارک ها نیست بسیاری از آنها خانه نشین و افسرده می شوند ، بنابراین تنها جایی که آنان می توانند با دوستان خود شاد و تحرک داشته باشند و بخندند و داد و فریاد کنند زمین ورزش است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار