معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استقبال جوانان استان ایلام برای مشاغل غیردولتی باید افزایش یابد
کد خبر: ۹۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱ 16 September 2015
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استقبال جوانان استان ایلام برای مشاغل غیردولتی باید افزایش یابد

به گزارش تابناک ایلام، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در آیین ازدواج مددجویان کمیته امداد استان ایلام، اظهار داشت: آنچه که امروز در کشور با آن مواجه هستیم افزایش سن ازدواج است.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: هزینه‌های ازدواج در کشور و استان افزایش یافته و این موضوع را تایید می‌کنم اما کشور از یک واقعیت دیگری در رنج است و آن تنها مختص ازدواج نبوده بلکه در بسیاری از پدیده‌های اقتصادی ـ اجتماعی دیگر هم وجود دارد که شاید در این 35 سال برنامه‌ریزی دقیقی انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال 75 جمعیت صفر تا چهار سال ایران حدود 9 میلیون نفر بوده است که در آخرین سال سرشماری که سال 90 انجام شده است همین سن صفر تا 4 سال به 4 میلیون نفر رسیده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: اکنون نیز آن جمعیت صفر تا 4 سال مربوط به سال 75 به سن ازدواج رسیده‌اند؛ یعنی در چند سال اخیر سن 20 به بالا متورم شده است یعنی متورم شدن هرم سنی به نفع جمعیت میان‌سال سبب شده که در ازدواج تاخیری روی دهد.

عسگری تصریح کرد: طی 10 سال و 15 سال آینده خیلی وضعیت بهتری نسبت به امسال خواهیم داشت و دلیل آن این است که سن صفر تا 4 سال ما در 10 سال پیش و حتی 5 سال پیش کمتر از 4 میلیون نفر هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسئولان آینده و جوانان آینده خوشبخت‌تر از الان و این مقطع هستند و این یک اتفاقی است که در جمعیت ما افتاده است و باید با دقت نظر بیشتری برنامه‌ریزی می‌کردیم.

وی ادامه داد: در این مورد که هزینه‌های ازدواج افزایش یافته شکی نیست و آن را نفی نمی‌کنم و از طرفی سن ازدواج نیز بالا رفته است و همچنین سن تکلیف نیز کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه سن تکلیف برای خانم‌ها و آقایان کاهش یافته است، اضافه کرد: از سویی نیز سن ازدواج در دو جنس زن و مرد نیز افزایش یافته است و این دو پدیده بسیار خطرناک است.

عسگری تصریح کرد: طرح ازدواج آسان که چند سالی است در حال طرح و بحث و اجراست می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند. بنیان‌های این طرح نیز به بنیان‌های دینی و اعتقادی ما باز می‌گردد.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در حال حاضر نهادی مهم‌تر از خانواده در جامعه وجود نداشته و باید به دنبال تقویت این نهاد باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال به ویژه در بخش دولتی کاری وجود ندارد، ادامه داد: یکی از توفیقات بسیار خوبی که کمیته امداد داشته و امروز توانسته 110 زوج را به هم برساند و ازدواج کنند قابل تحسین است.

این مسئول اضافه کرد: مشاغل دولتی جوابگوی اشتغال مردم نیست و جوابگوی این میزان درخواست ازدواج هم نیست، اما ظرفیت‌های بسیار خوبی در قانون برای توسعه مشاغل بخش غیردولتی دیده شده است که مطمینا استقبال در بین جوانان استان در مشاغل غیردولتی باید افزایش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار