مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان از نصب هفت سایت LtG در مناطق پرترافیک به منظور راه‌اندازی اینترنت 4G در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 17 September 2015

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان از نصب هفت سایت LtG در مناطق پرترافیک به منظور راه‌اندازی اینترنت 4G در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛قاسم نظری‎پویا  با بیان اینکه شاخص‌های مخابراتی از مؤلفه‌های توسعه‎یافتگی هر کشوری به شمار می‌آید، اظهار کرد: با اجرای بیش از 3 هزار و 720 کیلومتر فیبر نوری در نقاط شهری و روستایی موفق شدیم زیرساخت مخابراتی بسیار گسترده و مطمئنی را در استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این امر در انتقال ترافیک صوت، دیتا و تصویر در سطح استان موثر است، گفت: این مهم بستر مناسبی را در راستای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و علمی با شبکه مخابراتی دنیا فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های مخابراتی قوی در استان موجب واگذاری به‎روز سرویس‌های پایه مخابراتی اعم از تلفن ثابت، سیار و اینترنت پرسرعت در نقاط شهری و روستایی شده است.

وی از آمادگی واگذاری تلفن ثابت و سرویس‌های مخابراتی در هر نقطه از استان و در مرز مخابراتی خبر داد و گفت:بیش از 160 هزار شماره تلفن ثابت در استان آماده واگذاری است.

نظری‌پویا با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان با 596 هزار و 814 شماره مشغول به کار 18.33 درصد است، تصریح کرد: در بخش تلفن همراه از لحاظ کمی و کیفی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان از لحاظ نگهداری سامانه‌های Bts و شاخص‌های کیفی همواره جزو چند استان برتر کشور است، گفت:استان با بیش از 615 سامانه Bts زیر پوشش موبایل قرار گرفته است.

مدیرعامل مخابرات همدان با بیان اینکه 250 سامانه Bts موبایل روستایی (wll) تقویت پوشش مشترکین موبایل در روستاها را به صورت رومینگ انجام می‌دهد، افزود: اواخر سال 93 سیستم نسل سوم موبایل در شهرهای همدان، ملایر و نهاوند به تعداد 70 سایت 3G راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز آماده راه اندازی اینترنت 4G موبایل هستیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی اینترنت 4G در همدان، اظهار کرد:برای این منظور تاکنون هفت سایت از نوع LtG در مراکز پرترافیک نصب شده است.

نظری‌پویا با اشاره به پیگیری چند استان در خصوص راه‌اندازی این سایت گفت: امیدواریم هر چه زودتر از مرکز دستور راه‌اندازی آن به استان‌ها صادر شود.

وی با اشاره به وضعیت خوب همدان در استفاده از اینترنت موبایل، افزود:استفاده‎کنندگان اینترنت موبایل در همدان تعداد قابل توجهی هستند و در راستای استفاده بهتر از این خدمات در نقاط پرترافیک نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به رشد ضریب نفوذ تلفن همراه اول در استان، بیان کرد: افزایش تعداد استفاده کنندگان از این نوع خدمات در استان بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: مردم باید از سرمایه‌گذاری در بخش موبایل و سرویس‌های جدید بیش از گذشته بهره‌مند شوند تا ضریب نفوذ این استان از میانگین کشوری نیز فراتر رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار