مدير کل حفاظت محيط زيست فارس گفت: نتيجه آخرین سرشماری‌ها حاکی از وجود نزديک به ۶۵۱ راس گورخر ايرانی در منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطروئیه است.
کد خبر: ۹۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 16 September 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس: حمزه ولوی در این رابطه گفت: مطابق  سرشماری که به مدت سه شبانه روز در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور با همکاری معاونت پایش اداره حیات وحش این اداره کل و حضور کارشناسان و محیط بانان  و تشكل‌های مردم نهاد انجام پذیرفت وطبق بررسی‌های به عمل آمده، گورخر آسیایی در این منطقه از تولید مثل قابل توجهی برخوردار است و  نتیجه سرشماری های این منطقه حاکی از وجود نزدیک به ۶۵۱ راس گورخر ایرانی است که این آمار افزایش قابل توجهی را نسبت به سنوات گذشته نشان می دهد.

وی با بیان این مطلب که زیستگاه برای حفظ حیات وحش در اولویت است، گفت: این امنیت و شرایط مطلوبی که در منطقه مشاهده می شود نشان از تلاش‌های شبانه روزی محیط بانان این منطقه دارد.

مدیرکل محیط زیست فارس در ادامه مهمترین اقدامات حفاظتی این اداره كل در جهت حفاظت از این گونه ارزشمند را علت یابی بیماری‌های احتمالی این گونه، انجام مطالعات در خصوص رفتار، وضعیت تغذیه و زیستگاه آنها و همچنین انجام تغییرات لازم بمنظور بهبود وضعیت تغذیه، ایجاد شرایط زیستگاهی مناسب تر، حفاظت بهینه و لایروبی مستمر چشمه و آبشخورهای آن و غیره ... دانست كه باعث شده تا گورخرهای استان فارس در حال حاضر از شرایط  زیستگاهی بهتری برخوردار باشند.

به گفته دکتر ولوی، ۷۴۶ راس كل وبز، ۵۲۶ راس قوچ و میش و همچنین ۴۰راس كره(نوزاد گورخر) در این منطقه سرشماری شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار