مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: متوسط بارش‌های فروردین امسال در استان، ۱۵ میلی‌متر بود که کمترین بارندگی این ماه در ۵۰ سال اخیر است.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 24 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، آرش آریا نژاد اظهار داشت : فروردین سال جاری میانگین بارش‌ها در کردستان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۸۳ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۸۰ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه این مقدار بارش در طول دوره آماری ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون، ۲۸۷ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته ۲۸ درصد و متوسط بلندمدت ۲۴ درصد کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به نبود ذخایر برفی در ارتفاعات استان اشاره کرد و گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی استان، در ۲ هفته آینده نیز بارش‌های قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت؛ بنابراین احتمال کم آبی در استان زیاد است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

آریانژاد با بیان اینکه تقاضا برای مصرف آب در بخش کشاورزی نیز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: کاهش بارندگی به افت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین منجر می‌شود و نیاز است برای برون رفت از وضعیت، برنامه‌ریزی و همکاری ویژه‌ای بین کشاورزان و دستگاه‌های مسوول وجود داشته باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار