سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از توابع استان اصفهان گفت: ۲ لاک پشت مهمیز دار و مورد حمایت اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست در پناهگاه حیات وحش یخاب رها شدند.
کد خبر: ۹۶۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ 01 May 2021

به گزارش تابناک به نقل روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان ،سید عباس نگهبان روز شنبه افزود: لاک پشت‌های مهمیز دار که مورد حمایت اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست و نیز یک قطعه کبک که در روزهای اخیر و همزمان با ورود جوامع محلی به مناطق محیط زیستی برای برداشت گونه گیاهی ریواس از طبیعت زنده گیری شدند با هماهنگی این اداره به انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد تحویل داده شدند.

وی افزود: این گونه‌ها از روی نا آگاهی و دلسوزی به اشتباه از طبیعت جدا شده بودند که بعد از اطمینان از سلامت آنها توسط انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد و محیط بانان پناهگاه حیات وحش یخاب به طبیعت برگردانده شدند.

وی  افزود: لاک پشت مهمیزدار در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست (IUCN) قرار دارد و در صورت ادامه روند تخریب زیستگاهی و آسیب رسانی مستقیم، در خطر نابودی است لذا تقویت دایره حفاظتی این خزنده در حال انقراض با مشارکت مردم ضروری است.

وی  همچنین در خصوص فعالیت انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد در عرضه حفاظت از حیات وحش گفت: ازجمله مهمترین اقدامات این انجمن در حوزه شهرستان آران و بیدگل و عرصه‌های طبیعی آن، ساخت و لایه روبی مکرر آبشخورها، تقویت پوشش گیاهی بومی، پاکسازی  طبیعت، آموزش و فرهنگ سازی، مستند نگاری از گونه های جانوری بخصوص ثبت بالای ۱۰۷ گونه پرنده، پژوهش‌های ارزشمند، پیگیری موارد مربوط به حوزه محیط انسانی و همکاری با محیط بانان منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار