رئيس پليس فتا استان مازندران، از شناسايي و دستگيري عامل کلاهبرداري و سرقت پيامکي خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 17 September 2015
به گزارش تابناک مازندران در پي ارجاع چند فقره پرونده از مرجع قضايي مبني بر کلاهبرداري‌هاي پيامكي و تلفني از شهروندان،موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارشناسان و کارآگاهان اين پليس قرار گرفت. سرهنگ«حسن محمدنژاد» در تشريح اين خبر گفت: مالباختگان در تحقيقات پليسي اظهار داشتند،درپي دريافت پيامك‌هايي با مضمون برنده شدن در قرعه‌کشي از آنان خواسته شده براي دريافت جايزه نقدي خود پس از تماس با شماره تلفن اعلامي، اطلاعات حساب بانکي خود را براي انتقال وجه ارائه کنند که پس از اين عمل مبالغ زيادي از حساب بانکي آنان به طرز مشکوکي خارج مي‌شد.

رئيس پليس فتا مازندران ادامه داد: ماموران با دريافت اين اطلاعات با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني سرانجام موفق شدند،فردي را که با استفاده از اين شگرد کلاهبرداري مي‌کرد، شناسايي کنند.

محمدنژاد افزود:با شناسايي متهم،کارآگاهان پس از هماهنگي با مقام قضايي اين فرد را در يک عمليات غافلگيرانه در تهران دستگير کردند. وي افزود:متهم در تحقيقات اوليه، منکر برداشت وجوه از حساب مالباختگان شد اما پس از ارائه مدارک و مستندات در نهايت لب به سخن گشود و به بزه انتسابي اعتراف کرد. سرهنگ محمدنژاد با بيان اينکه برابر اظهارات متهم به کلاهبرداري وي اطلاعات حساب بيش از ده‌ها نفر را داشته و از تعداد زيادي از آنها اقدام به سرقت اينترنتي کرده، افزود:اين فرد تنها در يک سرقت اينترنتي از حساب يکي از شهروندان بيش از 65ميليون ريال سرقت کرد.

رئيس پليس فتاي مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست: براي پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نيازي به مراجعه حضوري جلوي دستگاه عابر بانک نمي‌باشدو براي انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت يا شماره حساب کافي بوده و نيازي به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاريخ انتقضا و ...) نمي‌باشد.
منبع:شمال نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار