مدیر اداره انجمن کتابخانه های عمومی تویسرکان گفت: این شهرستان به یک کتابخانه عمومی مرکزی و استاندارد نیاز دارد.
کد خبر: ۹۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 19 September 2015
مدیر اداره انجمن کتابخانه های عمومی تویسرکان گفت: این شهرستان به یک کتابخانه عمومی مرکزی و استاندارد نیاز دارد.

به گزارش ایرنا؛مهدی کریمی افزود: در حال حاضر شهرستان تویسرکان از چهار باب کتابخانه عمومی شهری، یک باب کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان و سه باب کتابخانه روستایی در روستاهای سید شهاب، لامیان و اشترمل برخوردار است.

وی بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز ترسیم شده کشور در حوزه گسترش کتابخانه های عمومی، شهرستان تویسرکان باید از یک کتابخانه مرکزی برخوردار شود که همزمان توانایی خدمات رسانی به آقایان و بانوان را داشته باشد.

کریمی ادامه داد: افتتاح کتابخانه روستای جعفریه در سال جاری در دستور کار قرار دارد که با این حساب تویسرکان اولین شهرستان در سطح استان همدان به شمار می رود که تمامی روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت آن از کتابخانه عمومی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضا فعال کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان تویسرکان کم نیست، تصریح کرد: با این حال و با توجه به پیشینه فرهنگی، ادبی و تاریخی تویسرکان، این تعداد اعضا فعال مطلوب نیست.

کریمی وعده کلنگ زنی ساخت کتابخانه عمومی مجهز و استاندارد در روستای سید شهاب تویسرکان و در نیمه دوم سال جاری با مشارکت یک میلیارد و 200 میلیون ریالی بانک پاسارگاد داد و اضافه کرد: کتابخانه کنونی این روستا در مسجد استقرار دارد که با اجرای این طرح به یک مجموعه مستقل فرهنگی تبدیل می شود.

وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای تویسرکان درخواست برپایی کتابخانه عمومی دارند در حالی که حاضرند مکان مورد نیاز برای برپایی کتابخانه را نیز تامین کنند.

به گفته کریمی برخی مناطق شهری مانند شهرک قائم تویسرکان نیز با برخورداری از بیش از چهار هزار نفر جمعیت به ساخت یک کتابخانه عمومی نیاز دارند.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری 31 طرح 'نشست کتابخوان' در سطح استان همدان برگزار می شود که دو طرح آن در مهرماه و اسفندماه سال جاری در تویسرکان برپا می شوند.

شهرستان تویسرکان در حال حاضر از هشت باب کتابخانه عمومی با 60 هزار و 702 عنوان کتاب در قالب 73 هزار و 68 نسخه و بیش از چهار هزار و 827 نفر عضو برخوردار است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار