کد خبر: ۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 17 September 2015
رئیس پارک علم و فناوری گیلان از آماده‌سازی پروژه‌های فناوری اطلاعات برای اجرا در استان خبر داد و گفت: سند جامع فناوری اطلاعات گیلان تدوین شده است.
خبرگزاری فارس: سند جامع فناوری اطلاعات گیلان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جمع فعالان آی‌تی گیلان با اشاره به برخی از ناهماهنگی‌ها برای اجرای پروژه‌های آی‌تی در داخل استان اظهار کرد: برخی از هماهنگی‌ها بین گیلان و مرکز باید از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی از آماده‌سازی پروژه‌های فناوری اطلاعات برای اجرا در گیلان خبر داد و گفت: سند جامع فناوری اطلاعات استان تدوین شده است.

متقی‌طلب با بیان اینکه طرح تجمیع قبض‌های آب، برق، گاز و ... از جمله پروژه‌های آماده برای انعقاد در گیلان است، تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور افراد دیگر قبض‌های مختلف را دریافت نمی‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، بیمه سلامت را از جمله طرح‌های آماده شده در راستای اجرای سند جامع فناوری اطلاعات در استان خواند و بیان کرد: قرارداد طرح مذکور آماده انعقاد قرارداد است.

وی با تأکید براینکه اجرای طرح‌های مذکور نیازمند اعتبارات دولتی نیست، خاطرنشان کرد: طرح‌های آی‌تی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود و قرار بود گیلان به عنوان استان پایلوت در این زمینه فعال شود اما تاکنون این روند اجرایی نشده است.

* توسعه دولت الکترونیک هدف شرکت‌های آی‌تی گیلان

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان نیز در جلسه مذکور به فعالیت 470 شرکت آی‌تی در استان اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان مذکور مشارکت در اجرای پروژه‌های آی‌تی با دولت است.

فرشید بخشی‌نژاد توسعه دولت الکترونیک را از اهداف شرکت‌های آی‌تی در گیلان عنوان کرد و افزود: آمادگی مشارکت در پروژه‌های آی‌تی در استان را داریم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان 900 عضو فعال دارد، تصریح کرد: 282 مشاور و کارشناس و 143 فروشگاه آی‌تی با نظام صنفی استان همکاری می‌کنند.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای گیلان خواستار واگذاری پروژه‌های آی‌تی و فنی به شرکت‌های بومی در استان شد و بیان کرد: اجرای پروژه‌ها توسط شرکت‌های داخلی موجب اشتغالزایی و درآمدزایی در گیلان می‌شود.

بخشی‌نژاد از تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های آی‌تی در گیلان خبر داد و یادآور شد: امکان اجرای پروژه‌های بزرگ آی‌تی با تشکیل کنسرسیوم مذکور در استان فراهم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار