مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، از انعقاد حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه مدیریت مصرف با بخش کشاورزی و صنعت استان خبر داد و گفت: مدیریت مصرف یک لامپ ۱۰۰ واتی از سوی هر مشترک کرمانشاهی از خاموشی برق جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۶۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 21 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، امیدعلی مرآتی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی، صنعت برق سال سختی را در پیش داریم.

وی ادامه داد: بخشی از تولید نیروی برق از طریق نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود که این کمبود با توجه به کم‌آبی مشهود است مضاف بر آن گرمای زودرس هوا و بیت‌کوبین‌های غیرمجاز هم مشکلات خاصی را برای تولید برق در سطح کشور به وجود آورده که باید با هم همکاری لازم را داشته باشیم تا خاموشی‌های با برنامه‌ای اعمال نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های مجموعه شرکت برق برای جلوگیری از خاموشی، گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکان کشاورزی، صنعتی و تجاری انعقاد شده است.

وی اضافه کرد: بنا بر تفاهم‌نامه‌هایی که با مشترکان بخش کشاورزی انعقاد شده چنانچه مشترکان چهار ساعت پیک را با شرکت توزیع برق همکاری داشته باشند ۲۰ ساعت مابقی، برق این مشترکان رایگان محاسبه می‌شود.

*مصرف برق ادارات باید تا ۵۰ درصد کاهش یابد

مرآتی تصریح کرد: مصارف برق ادارات حتما باید براساس دستور وزیر نیرو تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و بعد از ساعات اداری بیش از ۱۰ درصد مصرف نداشته باشند، این دستور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده و ستاد بحران استانداری هم به تمامی ادارات این موضوع را ابلاغ کرده که باید حتما رعایت شود.

وی ادامه داد: اداراتی که دیزل ژنراتور دارند باید حتما از آن استفاده کنند، با شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی در رابطه با تأمین سوخت ژنراتورها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و کنتورهای هوشمندی برای این دیزل‌ها نصب شده؛ در واقع هزینه مقدار برقی که خود اداره مصرف می‌کند را پرداخت خواهیم کرد.

*احتمال تغییر ساعات کاری ادارات کرمانشاه

مرآتی ادامه داد: مکاتباتی با استاندار و معاونان وی مبنی بر تغییر کار ساعات ادارات انجام شده تا مشابه سال گذشته این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کولر آبی در مناطق غیرگرمسیری ممنوع است، حداکثر دمایی که برای مناطق گرمسیری در نظر گرفته شده ۲۸ درجه است.

مرآتی خاطرنشان کرد: برای مشترکان خانگی و تجاری هم مشوق‌های خاصی همچون بحث برق امید برای مشترکان کم مصرف و خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

*مدیریت مصرف یک لامپ ۱۰۰ واتی از خاموشی برق جلوگیری می‌کند

وی اظهار داشت: اگر همکاری صورت نگیرد خاموشی با برنامه اعمال می‌شود و این خاموشی‌ها حتما مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

مرآتی از مردم خواست در ساعات پیک مصرف روز از ساعات ۱۲ تا ۱۷ و پیک مصرف شب از ۲۱ شب تا ۲۳ از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند.

وی گفت: اگر هر مشترک کرمانشاهی یک لامپ ۱۰۰ وات خاموش کنند به اندازه یک نیروگاه در مصرف برق صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و هموطنان دچار خاموشی نمی‌شوند.

مرآتی در پایان، یادآور شد: تمام تلاش ما این است با همکاری مردم خاموشی با برنامه نداشته باشیم، ولی در صورت اعمال خاموشی با برنامه حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار