معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:سفر شهروندان جهرمی به هرمزگان زنگ خطری برای شیوع ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی است،پس جهرمی‌ها به هرمزگان نروند.
کد خبر: ۹۶۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 30 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید مجید ارجمند یکشنبه در نشست خبری خطاب به جهرمی ها افزود: از سفر به هرمزگان به طور اکید پرهیز کنید و اگر سفری به این استان داشته اید حتما به مراکز منتخب نمونه‌گیری برای تست کرونا مراجعه کنید.

وی ابراز کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی در استان هرمزگان بالاست و این ویروس های جهش یافته بسیار خطرناک و کشنده هستند.

به گفته وی شیوع ویروس جهش یافته هندی مانند آفریقایی در استان هرمزگان گسترده شده است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است.

ارجمند افزود: تفاوت عمده کرونای جهش یافته هندی با کویید ۱۹ در این است که علائم بیماری بسیار سریع‌تر به سمت پیشرفت می‌رود که شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه خواهد بود و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته در جهرم شاهد موارد شدید ابتلا به کرونا بوده ایم که این افراد به استان هرمزگان و شهرستان لار سفر داشته‌اند.

به گفته وی از دیگر مسائل نگران کننده که شاهد آن هستیم خود درمانی افراد مبتلا به کرونا با مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک است.

ارجمند گفت:‌افراد مبتلا به کرونا بدون مشورت پزشک سعی بر درمان خود با مصرف داروی آزیترومایسین دارند این در حالی است که بدون تجویز پزشک ممکن است بیماری در مراحل حاد خود قرار گیرد و عوارض خطرناکی مانند درگیری‌های گوارشی و اسهال بدون هیچ اثر بخشی برای فرد ایجاد کند.

وی اضافه کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، مقاومت میکروبی ایجاد می کند. خیلی از بیماری ها ویروسی و آنتی بیوتیک تاثیری بر درمان آنها ندارد. در حقیقت مقاومت میکروبی نوعی مقاومت دارویی است و در اثر مصرف بی رویه، نامناسب و بیش ازحد آنتی بیوتیک ها به وجود می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:‌ به محض مشاهده علائم سرماخوردگی مانند تب، ضعف و بی‌حالی، بدن درد و... سریع به مراکز منتخب نمونه‌گیری و پزشک متخصص مراجعه کنند.

ارجمند اضافه کرد: تا واکسیناسیون در کشور بصورت جمعی صورت نگرفته است در هیچ دورهمی و مراسم شرکت نکنید. حضور در تجمعات حتی ۴ الی ۵ نفره زنجیره انتقال بیماری را شکل خواهد داد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیرا قرار دارد.



برچسب ها: جهرم ، کرونا ، مسافرت ، هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار