مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیشترین طلب مُعوقه تامین اجتماعی کشور با یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به اصفهان است.
کد خبر: ۹۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 31 May 2021

محسن ریاضی با بیان اینکه این مجموعه در زمان حاضر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طلب مُعوقه و قطعی شده از بابت واریز نشدن حق بیمه دارد، افزود: بر اساس مُصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شد که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از این مطالبات را بصورت قسطی از کارفرمایان دریافت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال، آماده هرگونه تعامل و همکاری با کارفرمایان در راستای تقسیط بدهی خود به این سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: این سازمان تعاملات بسیار مطلوبی در زمینه چگونگی پرداخت بدهی با کارفرمایان برقرار کرده است تا چرخ تولید این کارگاه‌ها بچرخد.

ریاضی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدماتی همچون ایجاد پرونده الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی، کمک به کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا، استمهال حق بیمه کارفرمایان، پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت غرامت ایام بیماری و همچنین ارائه دیگر خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت این استان در قالب بیمه شده، مستمری بگیر و کارفرما با تامین اجتماعی در ارتباط هستند، اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها بیمه شده اصلی، ۱۲۰ هزار نفر کارفرما و ۳۵۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به لزوم ثبت مشخصات هویتی برای دریافت خدمات غیرحضوری این سازمان بیان کرد: بیمه شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری این سازمان باید اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در سامانه es.tamin.ir ثبت کنند، همچنین با ارائه کارت ملی و برگه درمان می‌توانند از خدمات مراکز درمانی استفاده کنند.

وی  با بیان‌اینکه ۲۰ شعبه اقماری و ۱۶ کارگزاری در استان اصفهان زیر نظر اداره کل تأمین اجتماعی فعال است، افزود: مشخصات هویتی افراد شامل مشخصات فردی، شماره تلفن همراه و شماره حساب برای دریافت خدمات غیرحضوری و سهولت کار در بانک رفاه در سامانه es.tamin.ir انجام می‌شود و در صورت هرگونه مشکل شماره تلفن ۱۴۲۰ بصورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه‌شدگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار