نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است و مشاوران نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند و راه‌حل‌های مناسب ارائه کنند.
کد خبر: ۹۶۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 01 June 2021

محسن رضایی ۸ سال آینده کشور را سخت توصیف کرد و گفت: اگر مردم به من اعتماد کنند تمام زندگی‌ام را فدای دفع این خطر خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: بزرگترین مشکل کشور اقتصاددانان با مدرک دانشگاهی نیست. زیرا در همه دوران‌ها حضور اقتصاددانانی با مدرک اقتصادی در کنار دولت وجود داشته است. مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است. مشاوران دولتمردان نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند راه حل‌های مناسب را ارائه کنند.

رضایی در ادامه داشتن راهکارهای بومی برای حل این مسائل را از جمله موارد مورد نیاز برای کشور دانست و گفت:  نیازمند راه حل‌های نوآورانه هستیم. متاسفانه دولتمردان ما فاقد این موارد بودند. بسیاری از دولتمردان ما فاقد دانش اقتصادی بودند، فهم اقتصادی نداشتند و راه حل‌های بومی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل ایران از بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیشرفته تر بود، گفت: بسیاری از شیوخ عرب که به سفر به ایران  می‌کردند و در ایران اقامت داشتند پس از بازگشت با افتخار می‌گفتند که ما در هتلی در بندرعباس اقامت کردیم.  آیا اکنون لیاقت مردم ما شرایط کنونی است که سرافکنده باشند.

رضایی با بیان اینکه ایران ۵۰ سال است که شاهد کاهش ارزش پول ملی، گفت: این ۱۰ سال اخیر فاجعه اتفاق افتاده و سرمایه گذاری در کشور منفی شده است در حالی که رتبه اقتصادی ایران در سال‌های پیش ۱۸ بوده هم اکنون به رتبه ۲۲ رسیده است.

وی قطع دست سیاستمداران در اجراییات  اقتصادی را از اولویت‌های اصلی  دولتش اعلام کرد و گفت: هنگامی که دست دولت از بانک مرکزی و  بانک ها جدا نشود شرایط کنونی ادامه خواهد داشت.

رضایی گفت: باید دست دولت از بورس و بانک مرکزی قطع شود، زیرا هر وقت دولت در این موارد دخالت می‌کند، دست به جیب مردم زده است و راهکار آن تاسیس شهرها و ایالت های اقتصادی است و دادن اقتصاد به شهرها است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر گرفتن مرکزیت اقتصاد از تهران و گسترش آن در تمام شهرها،   گفت: در این روش حکومت داری دیگر دولتمردان نمی‌تواند برای ورود دوستان و رفقایشان فشار بیاورند و پول‌ها در همان استان‌ها مصرف می‌شود.

وی افزود: معادن و دیگر منابع همچون نفت و گاز به همه مردم کشور اختصاص دارد که باید در اختیار دولت مرکزی قرار بگیرد، اما درصدی از آن باید در اختیار مردم آن منطقه قرار دهند. اولین اولویت من سامان دادن به رابطه دولت و اقتصاد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار