تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد، با توسعه زیرساخت های لازم ، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۶۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 07 June 2021

 به گزارش تابناک از هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: به منظور تحقق شعار "قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی" با توسعه زیرساخت های لازم ، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام نمایند.

علی صالحی با بیان اینکه به منظور اجرای این طرح ، با تأمین تجهیزات لازم در حوزه سخت افزار ، عملکرد سیستم و سامانه ها نیز ارتقاء یافته است، اظهارداشت: این ملاقات های مجازی با استفاده از سامانه سهراب صورت می گیرد و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با فضاسازی مناسب این طرح را اجرا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام منطبق با مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری می‌باشد و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان و خانواده‌هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است و با اجرای این طرح ، ضرورت مراجعه حضوری خانواده مددجویان به زندان برای ملاقات با آنها کاهش خواهد یافت.

علی صالحی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: پس از هماهنگی های لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به خانواده زندانی اعلام می‌شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

گفتنی است ، دادگستری استان هرمزگان با تهیه و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل طرح ملاقات الکترونیک زندانیان و خانواده هایشان برای اولین بار در کشور ، اجرای این طرح را در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز کرد که تاکنون به صورت مستمر در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار