کد خبر: ۹۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 19 September 2015
انزلی - ایرنا - رییس شبکه بهداشت انزلی از آغاز طرح سرشماری بهداشتی جمعیت شهری از امروز تا پایان مهر ماه در این شهرستان خبر داد.
[آغاز طرح سرشماری بهداشتی جمعیت شهری در انزلی]

دکتر عارف عابدین نجفی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح پرسش هایی در مورد تعداد اعضای خانواده ، وضعیت بیمه و عضویت در پزشک خانواده شهری ، وجود بانوان باردار ، اطفال زیر یک سال و یک تا پنج سال ، مطرح و همه داده های مورد پرسش ، به صورت محرمانه ثبت می شود.
وی خاطرنشان کرد : اطلاعات جمع آوری شده برای سنجش شرایط بهداشتی و درمانی خانوارهای شهر انزلی ، نحوه دسترسی آنان به خدمات سلامت است.
دکتر نجفی اظهار کرد : اجرای این طرح تنها با هدف سنجش شرایط بهداشتی و درمانی شهر انجام می شود و داده های به دست آمده از خانوارها نیز در همین حیطه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی متذکر شد : نتایج این طرح می تواند به دست اندرکاران بهداشت و درمان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات درمانی کمک کند و همچنین زمینه های بهبود عرضه خدمات را در این حوزه مهیا سازد.
وی با اشاره به نقش موثر این سرشماری در ارائه بهتر خدمات سلامت به مردم ، از شهروندان خواست تا با ارائه دفترچه بیمه و کارت ملی ، هنگام مراجعه آمارگیران در اجرای این طرح همکاری کنند.
وی گفت : شماره تلفن 44552961 برای پاسخگویی به پرسش های مردم در مورد این طرح سرشماری در نظر گرفته شده و ستاد اجرایی طرح سرشماری بهداشتی انزلی از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر پاسخگوی پرسش های مردم در این زمینه است.
رییس شبکه بهداشت شهرستان انزلی با اشاره به همکاری بسیج ، آموزش و پرورش ، هلال احمر و نیروی دریایی در اجرای این طرح افزود : 84 تیم دو نفره همراه با کارت شناسایی و مهر شبکه بهداشت به خانوارها مراجعه می کنند.
شهر انزلی واقع در کرانه جنوبی دریای خزر در استان گیلان 120 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار