مهدی صبور زاده خبر داد:
معاونت کارآفرینی و تحول تولید گفت:پایه و بستر کار آفرینی؛ فرهنگ،فکر و نگرش جامعه است،
کد خبر: ۹۷۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱ 21 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه،نشست نخبگان کارآفرین استان کرمانشاه در حمایت از سید ابراهیم رئیسی با حضور نخبگان کارآفرین و دکتر مهدی صبوری زاده معاونت کارآفرینی و تحول تولید در ستاد انتخابات آیت الله رئیسی برگزار شد.

در این همایش مهدی صبوری زاده با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمعه هفته جاری اظهار کرد:مردم در سراسر کشور از دولت ها نا امید شدند و دلیل این نل امیدی هم وعده های پوچ و حبابی بدون محتوا و کاربرد رئیس جمهور های قبلی بوده بنابراین مردم در یاس و نا امیدی به سر میبرند و وضعیت موجود ما در قبال مردم سنگین کرده است.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران قطعا به آرا و پایگاه مردمی نیاز دارد،مسائل اقتصادی همیشه بنیاد و شالوده و پایه و اساس فعالیت های سیاسی است،در سال ۱۳۵۷ مردم انقلاب سیاسی کردند نه انقلاب اقتصادی، بنابراین ما باید با تبلیغ، توجیه و اگاهی سازی زمینه مشارکت همه مردم در سرنوشت کشورمان را فراهم کنیم،هرچند که این دولت و دولت های قبلی ما را نا امید کرده باشند،اگر بخواهیم در سرنوشت خودمان شرکت نکنیم امورات زمامداری کشورمان معلوم نیست به دست چه کسانی خواهد افتاد،قوی ترین و بهترین فرد که زمینه قضایی و سیاسی و روحیه انقلابی و مردم محوریدارد آیت الله رئیسی است.

صبوری زاده بزرگترین چالش جمهوری اسلامی چالش اشتغال دانست و تصریح کرد:در هر دولتی نگاه اشتغال نگاه کارمند پذیری و استخدام محوری بوده و تا الان هیچ دولتی و هیچ پارلمانی نتوانسته مسئله اشتغال را درمان کند،از جمعیت ۸٠ ملیونی ایران ۸ میلیون فرد بیکار مطلق در جامعه است،نبود درآمد و وضعیت اقتصادی رابطه ی نزدیک و مستقیمی با طلاق، گسیختگی اجتماعی، فساد اخلاقی، دزدی، نابه هنجاری، کسالت، تنبلی و... دارد،اگر فردی در یک جامعه درآمد نداشته باشد زمینه ی انحراف و نابه هنجاریش فوق العاده قابل مشاهده و پیش بینی است،همه دولت های گذشته  به این مسئله توجه کردن و خواستند آن را درمان کنند اما متاسفانه نتوانستند.

وی با بیان اینکه پایه و بستر کار آفرینی؛ فرهنگ،فکر و نگرش جامعه است،ابراز کرد:در ایران از سال۵۷ تاکنون تغییر فرهنگ و نگرش اتفاق نیفتاد،اولین برنامه دولت آینده تغیر این فرهنگ یا نگرش است،تا زمانی نتوانیم فرهنگ کسب و کار را در وجود خودمان تغییر دهیم و تغییر نگرش صورت نگیرد، نمیتوانیم پایه های موفقیت خود را بر آن مبنا کنیم،بنابراین اولین برنامه ما تغییر فرهنگ و توسعه فرهنگ کسب وکار است.

وی افزود:دولت سید ابراهیم رئیسی برای اصلاح مجوزها و مقررات کسب و کار نیز برنامه هایی دارد، قوانین و مقررات کسب و کار در کشورمان فوق العاده ضعیف است و باید تغیر کند،امروزه کار آفرین در جامعه در جایگاه ارزشی خود قرار ندارد، ما در دولت۱۴٠٠ به سمت کسب و کارهای ارزش مدار پیش خواهیم رفت.
صبوری زاده افزود:برای رونق کسب وکار باید حداقل حدود سه میلیون کارآفرین در جامعه پرورش دهیم و ۱٠٠ هزارمیلیارد تومان در سال اول به این امر اختصاص خواهیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار