این روز‌ها قطعی‌های مکرر برق، در کنار نارضایتی مردم، موجب بروز خسارت ۳ میلیارد تومانی در یکی از واحد‌های تولید قارچ خوراکی در پلدشت شده است.
کد خبر: ۹۷۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 23 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهرستان پلدشت در فص گرم سال با دمای بالای 40 درجه گرمترین شهرستان استان است  ولی متاسفانه قطعی مکرر برق در این شهر گرم علاوه بر اینکه موجب نارضایتی مردم شده به واحدهای تولیدی شهرستان خسارت وارد کرده است .

مدیر یکی از مزارع پرورش قارچ شهرستان پلدشت گفت : اینجا یکی از مهمترین مزارع پرورشی و تولیدی قارچ در استان است و سالانه 400 تن قارچ در ان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود این مرزعه تولیدی این روزها بدلیل قطعی مکرر برق و کمبود مواد اولیه حال خوشی ندارد .

بقایی افزود :  ما 35 نفر در این واحد تولیدی اشتغالزایی کردیم دریغ از اینکه یک مسئولی از اوضاع و مشکلات ما خبر داشته باشد  و سر کشی کند، در روز های اخیر بدلیل قطعی مکرر برق سه میلیارد تومان به ما خسارت وارد شده  است به هر جا می رویم جواب سر بالا  به ما می دهند

وی با اشاره به اینکه   ما در این واحد تولیدی 15 سالن پرورشی داریم و از هر سالن 6 تن قارچ برداشت می کنیم و حالا 90 تن محصول ما از بین رفته است افزود : ما از مسئولین انتظار رسیدگی داریم .

بقایی افزود : ما مواد اولیه پیدا نمیکنیم که ساده ترین آن خاک است با وجو.د اینکه  به نهادهای دولتی گزارش کردیم ولی هیج نتیجه ای نگرفیتم ، ما تولید کننده هستیم بجای اینکه از ما حمایت کنند ،پیش روی ما مانع یجاد می کنند

لکی مسئول تاسیسات مزرعه قارچ نیز گفت : میزان دمای محیطی که قارچ برای پرورش و بزرگ شدن نیاز دارد بین 17 الی 18 درجه و کمپوست بیست الی نوزده درجه است متاسفانه با قطعی برق دمای کمپوست بالا می رود و دمای محیط هم بر حسب دمای کمپوست افزایش می یابد و تا  بیست و بیست و یک درجه می رسد و در این زمان شوک دهی به سالن میسر نیست و در پی این مساله  قارچ زرد می شود و پیر مردگی تشکیل می شود .

علاوه بر این واحد تولیدی در چند واحد مرغداری نیز در شهرستان پلدشت بدلیل قطعی برق دهها قطعه مرغ تلف شدند و خسارت جبران ناپذیری به تولید کنندگان وارد شده است

موسوی تولید کننده مرغ می گوید: اینجا یک واحد تولیدی 10 هزار قطعه ای مرغ است که هر روز  با بی تدبیری مسئولین و قطع شدن مکرر برق ، دهها قطعه مرغ تلف شده است و روزانه 300 الی 400 قطعه مرغ را معدوم می کنیم و دستگاههای برق این واحد از کار افتادند.

وی افزود :  ما انتظار داریم مسئولین در سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی ، موانع ما را برطرف کنند نه اینکه برای ما مانع درست نمایند

اگر این روند قطعی برق ادامه دار باشد  بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح استان و شهرستان پلدشت تعطیل خواهند شد .

تولید کنندگان امیدوارند باتوجه به مشکلات متعدد و موانع مختلف موجود بر  سرراه  تولیدشان ، با برنامه ریزی مسولان دیگر قطعی برق مشکلات تولید انها را افزایش ندهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار