مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار به ۱۰۰ روستای استان در سال جاری خبر داد. حسین امامی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح امید اظهارکرد: نرم مصرف ماهیانه ۱۵ متر مکعب است که اگر مشترکی فقط ۵ متر مکعب مصرف داشته باشد شامل این طرح می شود.
کد خبر: ۹۷۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ 28 June 2021

وی با بیان اینکه اکنون ۱۵ درصد از مشترکین استان مشمول این طرح شده اند، ادامه داد: ۴۰ درصد مشترکین آب استان با همان مقدار نرم ماهیانه به میزان ۱۵ متر مکعب مصرف آب دارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۰ درصد مشترکین کمی بالاتر از سرانه و ۱۰ درصد نیز ۲ برابر نرم تعیین شده مصرف آب دارند.
وی با اشاره به اینکه امسال کمترین میزان بارندگی را در ۴ دهه گذشته داشته ایم، گفت: شاهد افزایش دما نیز هستیم که به گفتۀ هواشناسی از نرم سالیانه بالاتر است.
وی با بیان اینکه روند فعلی مصرف استان با توجه به کم آبی ذاتی خراسان جنوبی، منطبق نیست، گفت: همچنین آب های تجدیدپذیر برای شرب نیز خیلی اندک است و بخشی از آنها آب های غیر شرب است که هزینه بالایی برای تصفیه دارد.

شکاف بین قیمت تمام شده و فروش آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب با قیمت فروش شکاف بالایی دارد، عنوان کرد: هر سال این شکاف بیشتر می شود چرا که قیمت تمام شده آب حدود ۲ هزار تومان است ولی قیمت فروش آن حدود هزار تومان است.
امامی افزود: سرانه مصرف بالاتر از مجوزها است و آب و فاضلاب ملزم به تأمین آب دام و فضای سبز نیست که اکنون مصرف می شود.وی با اشاره به نیروگاه های غرق آبی هم گفت: همکاری خوبی با شرکت توزیع برق داشته ایم و با وجود اینکه ۳۸۰ چاه و ۵۸۰ ایستگاه پمپاژ داریم، اگر برق یکی از مخازن قطع شود حجم آب نیز کاهش و بازگرداندن آن به چرخه زمان بر است.
امامی با اشاره به قطعی و افت فشار در برخی مناطق شهر بیرجند از جمله مهرشهر اظهار کرد: در زمان ساخت و سازها در شمال شهر مانند مهرشهر تذکر دادیم که از سه طبقه بیشتر نشود، اما به توصیه ها توجه نشد و مخزن موجود در مهرشهر توانانی آب رسانی به طبقات بالایی را ندارد و به زودی مخزن ۲ هزار متر مکعبی اجرایی خواهد شد.
به گفتۀ وی آب و فاضلاب فقط به سه سقف آب رسانی می کند و بیشتر از آن باید سازنده تدابیری در راستای قانون بیندیشد و اگر در مهرشهر در طبقات بالا کم فشار هستند یا آب قطع می شود به این دلیل است و ارتباطی به آب و فاضلاب ندارد.

اعتبار ۵۰ میلیاردی برای کاهش ۲.۵ درصدی هدر رفت آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در زمینه آب پایدار هم گفت: در این بخش به منابع مالی خوبی نیاز داریم ولی در سال جاری ۱۰۰ روستا آب رسانی می شوند و آب پایدار خواهند داشت.
امامی افزود: ۷ تانکر به چرخه آب رسانی روستاها اضافه شده است، همچنین مشکل مجتمع آب غدیر قاین نیز با هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی رفع شده است.

وی اعلام کرد: در هدف گذاری سال جاری در نظر داریم که به ازای هر نفر یک متر مکعب توزیع آب را براساس نرم کشوری داشته باشیم و ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در شهرهای استان به بهره برداری می رسد.
به گفتۀ وی در بخش هدررفت آب نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است که با مبلغ ۵۰ میلیارد تومانی ۲.۵ درصد از هدر رفت آب شبکه، کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تأکید کرد: با رعایت مصرف آب به محیط زیست نیز توجه می شود چرا که سالیانه ۲۳ سانتی متر افت آب های زیرزمینی داریم.
امامی عنوان کرد: ۳۴۲ هزار مشترک فعال آب داریم که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر مشترکین خانگی هستند که ۷۰ درصد مصرف آب را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار