عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: کرونا دلتا نسبت به دیگر سویه‌ها، در جوانان و افراد زیر ۲۰ سال اثرگذاری بیشتری دارد و حال این گروه سنی را وخیم می‌کند؛ اگر علائم سرماخوردگی و آب ریزش شدید بینی مشاهده شد به سرعت به پزشک مراجعه کنید.
کد خبر: ۹۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 05 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی یعقوبی در خصوص نشانه‌ها و عوارض بیماری کرونا دلتا، گفت: ویروس زمانی که از بدنی به بدن دیگر منتقل می‌شود و با داروی ضد ویروس مواجه می‌شود دچار جهش‌هایی خواهد شد که میزان سرایت و کشندگی آن به تناسب بیشتر خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه و متخصص عفونی بیان کرد: توصیه‌های پزشکی و بهداشتی برای ویروس کرونای دلتا همان قبلی‌ها است؛ یعنی مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، دست‌ها را مداوم بشورند و از زدن ماسک غافل نشوند.

این پزشک متخصص ادامه داد: از علائم مشخص کرونای دلتا آب ریزش بینی است که نسبت به سویه‌های دیگر بیماری بیشتر می‌باشد، همچنین سایر علائم سرماخوردگی در این نوع از کرونا مشهودتر است.

بعقوبی با اشاره به اینکه کرونا دلتا سلامت افراد زیر ۲۰ سال را به شدت به خطر می‌اندازد، یادآور شد: این نوع از کرونا می‌تواند حال نوجوانان و جوانان را وخیم کند و تأثیرگذاری بسیاری بر روی این گروه سنی دارد در این صورت اگر جوانی علائم سرماخوردگی داشت به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: استفاده از داروهای ضدکرونا، ماسک و حتی واکسن در این نوع از کرونا تأثیرگذار است اما اثرگذاری کمتری را شاهد خواهیم بود.

این پزشکی متخصص در پایان از شهروندان درخواست کرد که از حضور هر نوع دورهمی خانوادگی و برنامه‌های پرتجمع خودداری کنند چرا که با ادامه این روند زودتر وارد موج جدید خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار