معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پنج مرکز نگهداری از سالمندان در شهر کرمانشاه داریم و در دیگر شهرستان چنین مراکزی نداریم.
کد خبر: ۹۷۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 06 July 2021

به گزارش‌ خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،نیلوفر اختیاری، در تعریف سن سالمندی، اظهار داشت: سن سالمندی از ۶۰ سالگی شروع می‌شود که به سالمند جوان (۶۰ سال)، میانسال(۷۰ تا ۸۰ سال) و پیر (۸۰ سال به بالا) تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه نگهداری از سالمندان در حیطه توانبخشی بهزیستی است، گفت: پنج مرکز نگهداری از سالمندان در شهر کرمانشاه داریم و در دیگر شهرستان چنین مراکزی نداریم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: سالمندانی که کسی را ندارند و یا به دلایل مشکلاتی نمی‌توانند در منزل از آن‌ها نگهداری کرد، در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراکز روزانه نیز یک‌سری کارهای پزشکی، توان پزشکی و فیزیوتراپی به سالمندان ارائه می‌شود و در ضمن برای سالمندانی که امکان تردد ندارند با ویزیت در منزل حمایت‌هایی ارائه می‌شود.

اختیاری پیرترین شهر استان به لحاظ جمعیت سالمندی را دالاهو و جوان‌ترین شهر را ثلاث باباجانی معرفی کرد و افزود: جامعه ما رو به سالمندی می‌رود و روز به روز به تعداد جامعه سالمندی اضافه می‌شود، بنابراین توسعه این مراکز از الزامات است.

وی با بیان اینکه تمامی سالمندان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: با اعمال برنامه‌هایی از جمله ممنوعیت ملاقات، کنترل ورود و خروج و... در مراکز سالمندی کرمانشاه کمترین فوتی و مبتلا به کرونا را داشتیم.


،

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار