معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال در بقاع شاخص استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۷۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 06 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد با اعلام این خبر گفت: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد  با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار 7 بقعه متبرکه شاخص و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس  اجرا می شود..
  وی با اشاره به اینکه طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق شعار سال و منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر توجه خاص به تولید واشتغال ، طرح شمیم خدمت را، به عنوان یکی از رویکردها وبرنامه های مهم در بقاع متبرکه در دستور کار خود قرار داده است.
حجت السلام مومنی شاد، آموزش و توانمند سازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه گام اجرای طرح شمیم خدمت عنوان کرد واظهار داشت: دراین طرح از ظرفیت های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال استفاده خواهد شد.
وی از اجرای پایلوت این طرح در امام زاده مختار شهر یاسوج و 6 بقعه دیگر شاخص کهگیلویه  وبویراحمد خبر داد وگفت: در مرحله نخست  این طرح ضمن مذاکره و مشاوره با کارآفرینان ، نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب نظران، مدیران مرتبط بخش های دولتی، سازمان های مردم نهاد ونهادهای مجری اشتغال  اقدام به آموزش و توانمند سازی خانواده ها در جوار بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط اقلیمی وبومی و ظرفیتهای استان و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
مومنی شاد،  با بیان  در طرح هر خانه یک کارخانه از ظرفیت بقاع متبرکه برای رونق تولید و اشتغال با اولویت آموزش و توانمندسازی استفاده خواهد شد خاطرنشان کرد: در گام دوم این طرح  با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دامپروری، استفاده از فضای اماکن متبرکه  جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله سوم اجرای طرح هر خانه یک کارخانه  نیز محصولات تولید در بازارچه های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویهخ وبویراحمد در پایان  با بیان اینکه در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی، فنی وحرفه ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بسیج با سازمان اوقاف وامور خیریه همکاری می کنند گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد به نحو شایسته ای تقدیر خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار