کد خبر: ۹۷۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ 08 July 2021

مدیر عامل خانه هوش همدان گفت: در این مجموعه از بازی‌ها استفاده می‌کنیم که بتوانیم مهارت‌های ذهنی و فردی کودکان را افزایش دهیم البته همزمان با انجام بازی کتاب هایی نیز در همین رابطه تدوین و منتشر می شود.


به گزارش تابناک همدان، علیرضا خرمرودی افزود: مجموعه خانه هوش و خلاقیت همدان زمانی که تاسیس شد تلاش کرد دوره‌هایی را برگزار کند که شاید برای اولین بار در کشور به صورت سیستمی به این موضوع پرداخته شده است. 

 وی ادامه داد: این دوره‌ها در مهد کودک‌ها به صورت سرگرمی در حال اجرا بود، اما نه به صورتی که بخواهد به  برنامه مدون آموزشی به آن‌ها نگاه شود.
 
تدوین کتابهای آموزشی برای مربیان حوزه بازی های کودکانه

خرمرودی تصریح کرد: زمانی که مجموعه شروع به فعالیت کرد دوره‌هایی مثل دومینو، لیوان چینی و ... را برگزار کرد که هیچ منبع آموزشی و کتابی وجود نداشت که به شرح بازی بپردازد لذا در درجه اول فقط دوره‌ها را برگزار کردیم و به واسطه ۹ سال تجربه‌ای که از برگزاری دوره‌ها به دست آمد اقدام به نوشتن کتاب کردیم، لذا موفق به انتشار کتاب هایی شدیم البته در این مدت مربیانی که در مجموعه فعالیت می کرئند آموزش های لازم را کسب کردند، لذا با توجه به  دریافت بازخورد خانواده ها، نظر خواهی که به واسطه فرم‌های ارزشیابی انجام می‌شود و یادداشت‌هایی که مربیان از کلاس‌های آموزشی جمع بندی کردند در نهایت سال ۱۳۹۸ کمیته‌ای تشکیل شد و شروع به نوشتن منبع کردیم و در مدت دو سال "مجموعه کتاب‌های آموزشی مخ " نوشته شد.

مدیر عامل خانه هوش در مورد منابع اولی‌های که در مجموعه به کار برده می‌شود، گفت: قبل از تاسیس خانه هوش در مجموعه‌های دیگر مهارت های اولیه کسب شد لذا منابع اولیه، آزمون و خطا‌هایی را پشت سر گذاشته بود و زمانی که مجموعه تاسیس شد مهارت‌های اولیه منتقل شد.

وی در خصوص کتاب‌هایی که به واسطه این مجموعه مدون شده است، گفت: این کتاب‌ها مخصوص مربیانی است که می‌خواهند در زمینه آموزش به کودکان فعالیت کنند، زیرا خانواده‌ها اولین موضوعی که از مربیان و کودکان خود می‌پرسند این است که کلاس در مورد چه چیزی است، جلسات بعدی در مورد چه موضوعی است و هدف نهایی چیست بنابراین محتوای کتاب‌ها در مورد آموزش در خصوص بازی های فکری از قبیل دومینو، مکعب روبیک، ریاضیات کانگورو، اوروگامی، نجوم، سازه ماکرانی، مهندسی خلاقیت و ذهن فعال که هر کدام متشکل از چند جلد برای سطوح مختلف سنی پیش بینی شده است.

آموزش ریاضی با استفاده از مجموعه کتابهای ذهن فعال 

خرمرودی اشاره‌ای به ریاضیات کانگورو کرد و گفت: ریاضی کانگورو بازی نیست یک مسابقه بین المللی است که هر ساله نماینده این بازی در همدان این مجموعه است که ۳۰ کشور دنیا به طرح سوال می‌پردازند و اواخر فرودین مسابقه با بی شمار شرکت کننده برگزار می‌شود و هدف این مسابقه علاقه مندی کودکان به ریاضی است، اما با توجه به اینکه در مجموعه بیشترین مخاطبان کودکان سه تا هفت سال هستند  اما و ریاضیات کانگورو با توجه به این که برای کودکان بالای هفت سال است بنابراین "کتاب ذهن فعال" تدوین شد که به مباحث آشنایی با الگو ها، شکل‌های هندسی، اعداد و ... می‌پردازد این کتاب در ۱۰ جلد تدوین شده که می‌توان گفت برای مخاطبین ۳ الی ۱۸ سال می‌توان اطلاعات مفیدی ارائه دهد.

مدیر عامل خانه هوش اشاره کرد: پیش بینی ابتدایی تدوین ۷۰ جلد کتاب آموزشی در سطوح مختلف از قبیل کتاب‌هایی در زمینه اوریگامی، هنر ملیله‌های کاغذی، مینی روبو که این کتاب آشنایی اولیه را برای ورود به دنیای روباتیک محیا می‌کند، دومینو، نجوم، ذهن فعال و مکعب روبیک در سطوح مختلف در ۱۴ جلد بهمن ماه ۱۳۹۹ همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر رونمایی و منتشر شد.

وی در مورد مابقی کتاب‌ها و روند تکمیل مجموعه آموزشی کتاب‌های مخ گفت: کتاب‌هایی که در مرحله بعد عرضه می‌شوند در تکمیل منابع قبلی و تکمیل سطح هایی در زمینه نجوم، روبیک، ریاضی کانگورو، سازه ماکرانی، نمایش خلاق، لیوان چینی، مهندسی خلاقیت، بازی و ریاضی، ببراس که مجموعا نزدیک به ۷۰ جلد کتاب عرضه خواهد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار