رئیس نهاد کتابخانه‌های ملایر با اشاره به عضویت ۱۴ هزار نفر در کتابخانه‌های ملایر گفت: بخش ویژه نابینایان در کتابخانه‌ علامه مجلسی ملایر ایجاد شد.
کد خبر: ۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ 03 March 2015

رئیس نهاد کتابخانه‌های ملایر با اشاره به عضویت ۱۴ هزار نفر در کتابخانه‌های ملایر گفت: بخش ویژه نابینایان در کتابخانه‌ علامه مجلسی ملایر ایجاد شد.

به گزارش تسنیم؛ سید مهدی آخشیک ، با اشاره به وجود ۲۰ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان گفت: از این تعداد ۸ باب کتابخانه شهری هستند که ۵ باب آن در خود شهر ملایر و مابقی در شهرهای ازندریان، سامن و جوکار قرار دارند.

وی با اشاره به وجود۱۲ باب کتابخانه عمومی در روستاهای شهرستان افزود: از این ۲۰ کتابخانه، ۵ باب آن در سال اقتصاد و فرهنگ، با اعتباراتی که توسط فرمانداری و نماینده‌های شهرستان از محل ماده ۱۸۰ اعتبارات استانی تخصیص یافت، احداث شده است.

آخشیک تصریح کرد: این ۵ کتابخانه با همکاری دهیاری و شوراهای روستایی در روستاهای انوج، حسین‌آباد شاملو، پیروز، جوراب و اسلام‌آباد که ساختمانی را برای این کار در اختیار ما قرار دادند، با اعتباری حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان تجهیز شدند که نیروهایی از خود روستا نیز در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۴ هزار نفر  عضو فعال کتابخانه‌ های ملایر تأکید کرد: ۱۹ باب از کتابخانه‌های شهرستان متصل به اینترنت پرسرعت و بخش اینترنت خدمات به مراجعین هستند.

همچنین از دیگر بخش‌‌های کتابخانه‌ها می‌توان به بخش کودک اشاره کرد که در همه کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد.

آخشیک افزود: در این بخش به فراخور فضای هر کتابخانه یک اتاق مفروش شده، با تجهیزات مناسب کودکان و وجود اقلامی چون اسباب ‌بازی و وسایل نقاشی در نظر گرفته شده است و همچنین بخش مرجع، بخش‌های دیداری و شنیداری و بخش نشریات از دیگر بخش‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به اهداف کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که سطح فرهنگ مطالعه را در شهرستان افزایش دهیم، زیرا این کتابخانه‌ها دانشگاه‌هایی برای عموم مردم هستند

آخشیک از وجود بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های ملایر خبر داد و گفت: اتفاق خوبی که امسال رخ داده است؛ افتتاح بخش ویژه نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه علامه مجلسی با حمایت مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان است.

وی افزود: این بخش با ۳ هزار کتاب صوتی، بیش از ۱۰۰ منبع بریل و نرم ‌افزاهای خاص برای روشن دلان با سالن مطالعه مجزا و اعتباری معدل ۲۰ میلیون تومان احداث شده است، که بالای ۲۰ نفر عضو دارد و اقداماتی برای ارسال منابع نیز انجام شده است.

آخشیک همچنین با اشاره به افتتاح بخش VIP پژوهشگران در کتابخانه علامه مجلسی شهرستان تصریح کرد: در این کتابخانه ۳ اتاق مجزا برای آقایانی که مدرک کارشناسی به بالا دارند در نظر گرفته شده است که مفروش و مبله بوده و دارای اینترنت پرسرعت است و خدمات این بخش با پرداخت حق عضویت جدا به متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه ما رساندن کتاب حتی در دورترین روستاها به دست علاقه‌مندان و مشتاقان است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بتوانیم در صورت تخصیص اعتبارات با مجوز نهاد کتابخانه‌های کشور، در سال آینده ۵۰ درصد روستاهایی که بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند را در شهرستان صاحب کتابخانه کنیم.

آخشیک با بیان اینکه به کمک اداره اوقاف و نهاد کتابخانه‌های عمومی به دنبال کلنگ ‌زنی کتابخانه مرکزی ملایر هستیم، افزود: از دهیاری  و شوراهای روستاهای شهرستان درخواست می‌کنیم که اگر مکان مناسبی دارند به نهاد کتابخانه‌هاکنند تا با تجهیز این اماکن، کتابخانه در تمامی روستاها افتتاح شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار