استاندار خوزستان در نشست شورای بحران استان در محل استانداری گفت: شلتوک کاری گسترده ، استان را با چالش آبی مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۷۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸ 17 July 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در این نشست که با حضور اسماعیل نجار رییس ستاد بحران کشور برگزار شد با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در حوزه آب و خشکسالی بیان کرد: جدول آورد، برداشت و میزان آب سدها از ماه‌های قبل تنظیم شد اما با ابن وجود بنا به دلایلی دچار تنش آبی شدیم.

وی گفت: در ابن تنش آبی، کشت فصلی، کشت جایگزین آب مورد نیاز دامهای سبک و سنگین و تالاب با مشکل مواجه شد.

وی یکی از دلایل بوجود آمده برای آب هورالعظیم را کشت شلتوک در بالادست و در مسیر آب رسانی به تالاب عنوان کرد و گفت: در نشست‌های متعدد ستاد مدیریت بحران و شورای تامین کارگروه های مختلفی تشکیل دادیم که یکی از این کارگروه‌ها ویژه کشت بود که کشت شلتوک را غیرقانونی اعلام کرد.

وی با اشاره به مکاتبات مختلف با مسولان سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدبریت بحران کشور و دیگر سازمانها گفت: پس از تنش آبی ایجاد شده تالاب هورالعظیم آسیب‌ دید و ای سی اب شرب خرمشهر و ابادان بالا رفت و آب مسیرهای هویزه و سوسنگرد دچار مشکل شد و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرد.

وی بیان کرد: با معاون اول رییس جمهوری، وزیر کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر کشاورزی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور بارها حضوری و تلفتی پیرامون مسایل استان صحبت کردم و پیگیر مسایل استان بودم تا از دغدغه های مردم استان بکاهیم.

وی تاکید کرد: آنچه انتظار می رود این است که مدیران متناسب با وضعیت استان و بودجه راهکاریی را پیشنهاد بدهند که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات جاری در خوزستان مانند آب شرب بیان کرد: با وجود اینکه رهاسازی آب از میزانی که ستاد مدیریت بحران تعیین کرده بالاتر رفته اما رسیدن اب به شهرها و روستاها با مشکل رو به رو شده است.

وی ادامه داد: با تصویب ستاد مدیریت بحران و شورای کشاوزی میزان کشت تابستانه، کشت فصلی و جایگزین مشخص شد.

وی تاکید کرد: مردم استان خوزستان ولایت‌مدار و نظام دوست هستند و در طول تاریخ نیز این مساله را نشان داده اند.

وی یاداور شد: دستگاه قضایی کشور نیز نسبت با وضعیت استان احساس مسئولیت کرد و امروز در استان حضور پیدا کردند که بسیار ارزشمند است و بنا بر این این موضوع از منطر قضایی نیز بررسی شود.

خشکسالی امسال مشکلاتی را در بخش آب برای استان خوزستان به خصوص کشاورزان و دامداران به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار