برنامه قم 1404 چابک تر شده است؛
معاون شهردار قم گفت: تیم مدیریت شهرداری برنامه‌محور بوده و شخص محور نیست.
کد خبر: ۹۷۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 19 July 2021

 به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به تدوین چشم‌انداز شهر قم اظهار کرد: این چشم‌انداز با اخذ نظرات نخبگان و علما و متخصصین شهر تدوین شد و جایگاه متعالی شهر قم در تدوین آن در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ به عنوان برنامه پنج ساله شهرداری تصریح کرد: این برنامه براساس چشم‌انداز شهر قم با ۱۱ هدف تدوین شد. ۳۸ استراتژی ۱۱۸ سیاست اجرایی و بیش از ۵۰۰ طرح در شهر قم در نظر گرفته شد.

معاون شهردار قم با اذعان به اینکه بر همین اساس نیز بودجه شهرداری تدوین شد افزود: باید براساس برنامه ساختار سازمانی متحول می‌شد تا بتوانیم اهداف و برنامه‌ها را به سرانجام برسانیم و تشکیل سازمان فناوری اطلاعات، ستاد شهر هوشمند و... از جمله همین ساختارها بود.

وی با تاکید بر اینکه در تدوین برنامه دوم قم به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توجه شده است گفت: مدل شهر همگرا به عنوان تکنیک ما بوده که ۱۹ محور موضوعی را برای شهر مشخص کرده است.

رنجبر تصریح کرد: با آسیب شناسی برنامه اول، وضع موجود شهر در پایان برنامه اول، نظر نخبگان شهر، روند آینده پژوهشی و اهداف مد نظر برای شهر و لحاظ خروجی های اسناد بالادستی، برنامه راهبردی دوم قم با هشت هدف آماده شده و آخر سال ۹۹ تحویل شورای شهر شده است.

معاون شهردار قم تصریح کرد: ۲۹ استراتژی، ۸۱ سیاست و ۲۷۰ طرح در این برنامه قم در نظر گرفته شده که چابک تر از قبل شده است. تلاش داریم بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ را براساس برنامه قم ۱۴۰۴ ارائه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تیم مدیریت شهرداری برنامه‌محور بوده و شخص محور نیست تصریح کرد: سیستم های متفاوتی در شهرداری فعال شده که اقدامات بخش‌های مختلف را براساس بودجه و برنامه مصوب را رصد کرده و براساس آن هم جبران خدمت انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار