تابناک-معاون وزير جهادکشاورزی و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: برنامه‌ريزي لازم براي توليد 26 هزار تن ميگو در بيش از6000 هكتار مزارع پرورشي استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۷۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 19 July 2021
به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس نبی اله خون میرزایی معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در  آيين افتتاح 14 پروژه شيلاتي در استان هاي هرمزگان، بوشهر، قزوين و سيستان و بلوچستان که در بندرچارک با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد؛اظهار داشت: آبزي‌پروري ساحلي و دريايي از مزيت‌هاي چشمگير استان هرمزگان است و اين استان از قطب‌هاي مهم صنعت پرورش ميگوي كشور است، كه زنجيره‎ هاي توليد و ارزش در آن راه‌اندازي شده‌اند و در سال 1399 بيش از 24 هزار تن ميگو در 5600 هكتار از مزارع پرورشي آن توليد شده است و براي امسال نيز برنامه‌ريزي لازم براي توليد 26 هزار تن ميگو در بيش از6000 هكتار مزارع پرورشي استان صورت گرفته است.
وی افزود: ان شاءا... با برنامه‌ريزي صورت گرفته، امسال، بيش از تكليف60 هزار تني هدف برنامه ششم با بهره‌برداري از بيش از16 هزار هكتار مزارع كشور محقق خواهد شد و تاكنون بيش از 64 هزار هكتار مزارع پرورش ميگو به متقاضيان واگذار گرديده كه بيش از 40 هزار هكتار آن در دولت تدبير و اميد بوده است. 
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: وسعت مزارع در دست ساخت؛ كه تا پايان دولت تدبير و اميـد به بهره‌برداري خواهند رسيد و به 16 هزار هكتار كنوني، افزوده خواهند شد، معادل 7 هزار هكتار مي‌باشد و مجموع سطح قابل بهره‌برداري به 23 هزار هكتار خواهد رسيد. ظرفيت توليد در اين مزارع، بيش از 100 هزار تن برآورد مي‌گردد، كه با تكليف پيش‌بيني شده‌ي برنامه در سـال 1404 برابري مي‌كند. 
 
رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به پروژهاي شاخص شيلاتي ادامه داد: مجتمع پرورش ميگوي شركت جنوب تدارك كيش در بندر لنگه؛ به عنوان يكي از بزرگترين زنجيره‌هاي پرورش ميگوي كشور، در زميني به وسعت 1860 هكتار؛ با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و دولتي بالغ بر 465 ميليارد تومان؛ براي توليد 3500 تن ميگو و كارآفريني براي 500 نفر در اين منطقه‌ي ساحلي راه‌اندازي شده است كه امروز، فاز نخست آن در زميني به وسعت 540 هكتار؛ با سرمايه‌گذاري 142ميليارد توماني؛ براي توليد 1500تن ميگو و كارآفريني براي 270 نفر در اين منطقه‌ي ساحلي، آماده‌ي بهره‌برداري شده است. 
 
وي در پايان گفت: وظيفه‌ي خود مي‌دانم از پشتيباني‌هاي همه جانبه‌ي جناب آقاي دكتر همتي؛ نماينده‎ي عالي دولت واستاندار پرتلاش و پيگير هرمزگان و همه‌ي اركان و اعضاي شوراهاي اداري و توسعه و برنامه‌ريزي استان براي شكوفايي اين صنعت در استان تقدير نمايم. 
 
خون میرزایی خاطرنشان کرد:نكته‌ي قابل توجه اين است كه در سال گذشته ميانگين توليد ميگو در مزارع برقـدار پرورش ميگو، بيش از    6 تن در هكتار و در مزارع بي‌بهره از نيروي برق، 5/3 تن در هكتار بوده است و سهم بالايي از مزارع پرورش ميگوي كشور از نيـروي برق بي‌بهره هستند. بنابر اين خواهشمندم دستور فرماييد وزارت محترم نيـرو با برق‌رساني به مزارع پرورش ميگوي كشور و پشتيباني از توليد، اقدامات شايسته‌ي تقدير خود در گذشته را تكميل نمايند.
انتهای پیام/9063
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار